پیام فرهاد میثمی از زندان چیست؟
پیام فرهاد میثمی از زندان چیست؟

پیام فرهاد میثمی از زندان چیست؟؛ ضیاء نبوی، زندانی سیاسی سابق دیروز از تماس تلفنی با فرهاد میثمی خبر داد و نوشت که این فعال مدنی زندانی در عین ادامه «امساک در غذا» گفت: قول می‌دهم تا زمانی که کار می‌کنم با تمام وجود مراقب سلامتی خود باشم.

پیام فرهاد میثمی از زندان چیست؟

به گفته آقای نبوی، فرهاد میثمی از ابراز نگرانی و درخواست برای پایان‌دادن اعتصاب غذا در تماس تلفنی بسیار تشکر کرد و گفت قول می‌دهم در این مراسم با تمام وجود مراقب سلامتی خود باشم. و البته درخواست کرد جهت توجه به سمت مطالبات کنش باشد و این‌که چگونه می‌توان در راه تحقق آن‌ها قدم مؤثری برداشت.

ضیاء نبوی در عین حال تاکید کرد که فرهاید میثمی«همچنان به امساک در غذا با شرایطی که پیشتر بیان شده (اجتناب از صرفِ غذای جامد و فقط مصرفِ مایعات غیرِمُغَذّی نظیر آب، چای یا قهوه…) ادامه می‌دهد. و بر مطالبات سه‌گانه‌اش یعنی توقف اعدام معترضان، آزادی شش زندانی سیاسی – مدنی.» و جلوی آزار و اذیت پای می‌فشرد.

“تصاویر تکان دهنده” فرهاد میثمی

روز پنجشنبه۱۳ بهمن تصاویری از آقای میثمی با نامه اش از زندان رجایی‌شهر کرج در شبکه های مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد او به شدت نحیف شده است.

روز پنجشنبه، رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، تصاوير منتشر شده از فرهاد میثمی، فعال مدنی که در زندان در اعتصاب غذا به سر می برد، «تکان دهنده» توصیف کرد.

رابرت مالی در توئیتی نوشت: “تصاویر دکتر فرهاد میثمی، مدافع شجاع حقوق زنان که در زندان دست به اعتصاب غذا زده است، تکان دهنده است. رژیم ایران به ناحق او و هزاران زندانی سیاسی دیگر را از حقوق و آزادی محروم کرده است. اکنون رژیم ایران به ناحق جان او را تهدید می کند».