آنجلینا جولی: «هر کودکی حق دارد درباره همه موضوعاتی که بر زندگی او تاثیر می‌گذارد، ابراز نظر کند».

واکنش آنجلینا جولی به «شکنجه هولناک» کودکان معترض در زندان‌هاى ايران

آنجلینا جولی، ستاره هالیوود، با اشاره به گزارش سازمان عفوبین‌الملل درباره شکنجه «هولناک» کودکان در جریان اعتراضات اخیر در ایران از سوی رژیم ایران، نوشته «هر کودکی حق دارد درباره همه موضوعاتی که بر زندگی او تاثیر می‌گذارد، ابراز نظر کند».

وی با بازنشر بخش‌هایی از روایت یک کودک درباره شکنجه‌هایی که در بازداشت‌گاه‌های رژیم ایران بر او روا شد، اضافه کرده: «کودکانی را که در اعتراضات مسالمت‌آمیز بازداشت شده‌اند، آزاد کنید».

خانم جولی طی اعتراضات «زن زندگی آزادی»، چندبار درباره این اعتراضات موضع‌گیری و از معترضان، حمایت کرده است.

به اندام تناسلی کودکان بازداشتی در اعتراضات ایران شوک الکتریکی داده‌اند!

گزارشی از سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده که حاکی از آن است که کودکانی که در اعتراضات در ایران بازداشت شده بودند و برخی از آنان تنها ۱۲ سال سن داشتند، مورد شکنجه، تجاوز و سایر خشونت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.در این گزارش به مواردی چون زدن شوک الکتریکی به اندام‌های تناسلی کودکان و دست زدن به این اندام اشاره شده است.

گزارش جدید سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل بیان می‌کند که نیروهای سرکوبگر رژیم ایران، در طول خیزش سراسری اخیر، کودکان و نوجوانان را بارها با ضرب و شتم، شلاق، شوک الکتریکی، تجاوز و سایر خشونت‌های جنسی شکنجه کرده‌اند.

در این گزارش، شیوه‌های شکنجه‌ای که توسط نیروهای سپاه پاسداران، بسیج، پلیس و نیروهای لباس شخصی اطلاعاتی برای گرفتن اعتراف اجباری از دختران و پسران به کار می‌رفت، توضیح داده شده است.