منوچهر بختیاری به ۱۸ سال زندان محکوم شد
منوچهر بختیاری به ۱۸ سال زندان محکوم شد

منوچهر بختیاری به ۱۸ سال زندان محکوم شد؛ منوچهر بختیاری، پدر دادخواه پویا بختیاری که در اعتراضات آبان ۹۸ جان خود را از دست داد، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به مجموعه مجازاتی شدید محکوم شده است.

منوچهر بختیاری به ۱۸ سال زندان محکوم شد

به گزارش خبرگزاری حقوق بشری هرانا در تاریخ ۱۹ دی‌ماه، این دادگاه حکم ۱۸ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای آقای بختیاری صادر کرده است. این حکم در پی یک پرونده‌ای است که در حین حبس برای او افتاده است.

بر اساس گزارش، این زندانی سیاسی به اتهامات گوناگونی محکوم شده است که شامل “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور”، “تشکیل و اداره گروه در بستر فضای مجازی با هدف برهم زدن امنیت کشور”، “نشر اکاذیب”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تشویش اذهان عمومی” می‌شود. جلسه دادگاه رسیدگی به این اتهامات از طریق ویدئو کنفرانس در سوم دی‌ماه برگزار شده است.

همچنین، شعبه اول دادگاه انقلاب کرج در آبان ماه امسال نیز به دلیل پرونده‌ای دیگر، آقای بختیاری را به جرم “توهین به رهبری” به شش ماه حبس محکوم کرده بود.

بازداشت منوچهر بختیاری

در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، منوچهر بختیاری توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران با ضرب و شتم بازداشت شد. سپس، او توسط دادگاه انقلاب به سه سال و شش ماه حبس، دو سال و شش ماه تبعید، و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. او از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.

در تیرماه ۱۴۰۱، این شهروند به زندان مرکزی قزوین منتقل شد.