ماجراى کشته شدن چهار نظامی پاکستان در خاک ایران
ماجراى کشته شدن چهار نظامی پاکستان در خاک ایران

 کشته شدن چهار نظامی پاکستان در خاک ایران؛ در روز شنبه، ارتش پاکستان اعلام کرد که چندین نظامى پاکستانی در یکی از نقاط مرزی با ایران به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند.

ماجراى کشته شدن چهار نظامی پاکستان در خاک ایران

به گفته ارتش پاکستان، تروریست‌ها از خاک ایران استفاده کرده و با حمله به کاروان نیروهای امنیتی، باعث کشته شدن چهار نظامی پاکستانى شده‌اند. این حمله هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

به گزارش ارتش پاکستان، یک گروه تروریستی که در خاک ایران فعالیت می‌کرد، به یک کاروان نیروهای امنیتی پاکستانى در حال گشت‌زنی در امتداد مرز مشترک دو کشور حمله کردند و باعث کشته شدن چهار نظامی پاکستانى شدند.

به گفته مقامات پاکستان، تلاش برای برقراری ارتباط و گفت‌وگو با مقامات ایرانی جهت جلوگیری از وقوع حوادث امنیتی مشابه در آینده در حال انجام است.

مرز مشترک زمینی پاکستان و ایران

مرز مشترک زمینی پاکستان و ایران بیش از ۹۵۹ کیلومتر است و در گذشته نیز چندین حادثه امنیتی مشابه رخ داده است. در دی ماه سال گذشته نیز، یک گشت نظامی پاکستانى توسط افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت که در این حادثه چهار سرباز کشته شدند.

در اردیبهشت ۹۹ و آذرماه سال ۹۷، پنج و شش سرباز پاکستانى درگیری نظامی کشته شدند. در اردیبهشت ۹۹، این حادثه به دنبال وقوع یک انفجار در نزدیکی مرز ایران و پاکستان رخ داده است، در حالی که در آذرماه سال ۹۷، این حادثه به دنبال یک درگیری نظامی در منطقه مرزی رخ داده بود.