فرهاد سلیمی اعدام شد
فرهاد سلیمی اعدام شد

فرهاد سلیمی، روحانی کُرد اهل سنت و زندانی عقیدتی، پس از ۱۴ سال حبس، صبح روز سه‌شنبه، سوم بهمن، در زندان قزلحصار کرج اعدام شد.

فرهاد سلیمی اعدام شد

روز سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه، رسانه‌های حقوق بشری اعلام کردند که اجرای اعدام آقای سلیمی بدون اطلاع‌رسانی به خانواده و عدم رعایت “حق انجام آخرین ملاقات” صورت گرفته است.

وب‌سایت هه‌نگاو در این خصوص گزارش داد: «این زندانی مذهبی روز یک‌شنبه به سلول انفرادی منتقل شده و امکان برگزاری آخرین دیدار او با خانواده را نداده‌اند، به آنها اطلاع داده شده که باید فردا برگردند. این خانواده، که امروز برای آخرین دیدار با فرزندشان به زندان مراجعه کرده بودند، به آنها اعلام شده که حکم اعدام فرزندشان اجرا شده است.»

حکم اعدام برای این زندانی عقیدتی همزمان با اعدام محمد قبادلو، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”، در روز سه‌شنبه به اجرا درآمد.

زندانیان سیاسی زندان قزلحصار

دیروز، جمعی از زندانیان سیاسی زندان قزلحصار با انتشار نامه‌ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند که با توجه به انتقال فرهاد سلیمی به سلول انفرادی و اطلاع از اجرای حکم اعدام محمد قبادلو توسط وکیل او، “خطر اجرای حکم اعدام و قتل حکومتی” این دو مورد “بسیار جدی” است.

حکم اعدام سه زندانی سیاسی هم‌پروندهٔ فرهاد سلیمی به نام‌های قاسم آبسته، ایوب کریمی و داوود عبداللهی نیز در ماه‌های اخیر اجرا شده است.