صیادان ایرانی در دست دزدان دریایی سومالی به اسارت رفته‌اند
صیادان ایرانی در دست دزدان دریایی سومالی به اسارت رفته‌اند

صیادان ایرانی در دست دزدان دریایی سومالی به اسارت رفته‌اند؛ به گزارش روزنامه شرق با ارجاع به منابع محلی در چابهار، در طی ماه‌های اخیر، دو لنج صیادی ایران در آب‌های آزاد توسط دزدان دریایی سومالی مورد حمله قرار گرفته و در حال حاضر ۳۶ صیاد ایرانی به گروگانگیری آنها در اسارت قرار دارند.

صیادان ایرانی در دست دزدان دریایی سومالی به اسارت رفته‌اند

در گزارشی منتشر شده در روزنامه شرق روز یکشنبه، چهارم تیرماه، جزییاتی درباره گروگانگیری صیادان ایرانی بر اساس اظهارات رییس هیات مدیره تعاونی صیادی چابهار آشکار شده است. به گفته او، دزدان دریایی سومالی برای آزادی هر یک از صیادان، مبلغ یک هزار دلار را درخواست کرده‌اند.

به گفته علیم افشار، چهار ماه قبل این لنج‌ها همراه با چندین لنج صیادی دیگر به سمت آب‌های آزاد حرکت کردند. اما آنها نتوانستند به چابهار برگردند و پس از مدتی، بر اساس فیلم‌ها و فایل‌های صوتی دریافتی، به نظر می‌رسد که آنها گرفتار دزدان دریایی سومالی شده‌اند.

در دی ماه گذشته، ۱۴ صیاد ایرانی که توسط گروه الشباب سومالی به اسارت درآمده بودند، پس از حدود ۷ سال در پی “تعامل” نمایندگی ایران در کنیا با مقامات سومالی و روسای قبایل این کشور، آزاد شدند.

دزدان دریایی درخواست ۲۰ هزار دلار برای آزادی لنج‌های صیادی چابهار

به نقل از رئیس هیئت مدیره تعاونی صیادی چابهار، گزارش می‌دهد که دزدان دریایی برای آزادی هر یک از لنج‌ها، درخواست ۲۰ هزار دلار مطالبه کرده‌اند.