شکنجه زندانی یاشار تبریزی و قطع تماس تلفنی: وضعیت نگران‌آور
شکنجه زندانی یاشار تبریزی و قطع تماس تلفنی: وضعیت نگران‌آور

“وحیده ایمان‌زاده”، همسر “یاشار تبریزی”، زندانی سیاسی، اعلام کرد که تماس تلفنی همسرش از بند ۲۴۰ اطلاعات سپاه، پس از دو دقیقه و پس از اشاره به “فشار، تهدیدات و شکنجه”، قطع شده است.

شکنجه زندانی یاشار تبریزی و قطع تماس تلفنی: وضعیت نگران‌آور

خانم ایمان‌زاده، روز یکشنبه ۱۲ آذر در اینستاگرام خود نوشت: “همسرم یاشار تبریزی دیروز، شنبه ۱۱ آذر، از بند ۲۴۰ اط.سپاه تماس ۲ دقیقه‌ای داشت. بعد از احوالپرسی معمول، اشاره به انفرادی و حال بد جسمی و روحی و فشار و تهدیدات و شکنجه…، که ناظر تماس اجازه تمام شدن جمله را نداد و تلفن را قطع کرد. مسئولیت حفظ سلامت جان و روان همسرم تماما با قوه‌قضاییه و سازمان زندان‌ها و ضابط پرونده است.

وحیده ایمان‌زاده تأکید دارد که “مسئولیت حفظ سلامت جان و روان” همسرش یاشار تبریزی، به‌طور کامل “با قوه‌قضاییه و سازمان زندان‌ها و ضابط پرونده است.”

یاشار تبریزی، فعال مدنی که در آستانه سالگرد کشته شدن “مهسا امینی”، در روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور در تبریز بازداشت و به زندان اوین در تهران منتقل شد.

تلفن و ملاقات با نرگس محمدی از سوی مقامات ممنوع شد

در خبری دیگر مربوط به زندانیان سیاسی در ایران، صفحه اینستاگرام “نرگس محمدی” که توسط نزدیکان او اداره می‌شود، اعلام کرد که او از روز چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ از تماس تلفنی و ملاقات محروم شده است.

صفحه اینستاگرام نرگس محمدی در روز یکشنبه ۱۲ آذر با اعلام این خبر نوشت که ریاست بند زنان زندان اوین اعلام کرده است که تلفن و ملاقات با نرگس محمدی از سوی مقامات ممنوع شده است.