سپیده قلیان به دو سال زندان دیگر محکوم شد!
سپیده قلیان به دو سال زندان دیگر محکوم شد!

سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی در زندان اوین، به دو سال حبس و دو سال محرومیت از چند حق شهروندی محکوم شد.

ماجراى محکومیت سپیده قلیان چیست؟

سپیده قلیان، فعال مدنی زندانی در زندان اوین، به دو سال حبس و دو سال محرومیت از چند حق شهروندی محکوم شد. خانم سپیده فعال مدنی که در بند زنان زندان اوین می‌ماند؛ علاوه بر دو سال زندان، به منع عضویت در گروه‌های سیاسی و اجتماعی، ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند، و منع اقامت در تهران و استان‌های همسایه به مدت دو سال محکوم شد.

برادرش مهدی قلیان اعلام کرد که که محکومیت مجدد خواهرش به دو سال زندان به بهانه اتهام توهین به رهبری به شمار می‌رود.

سپیده قلیان بیش از چهار سال را در زندان‌های اوین، بوشهر، و سپیدار اهواز گذرانده است. این زندانی سیاسی و فعال مدنی روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ پس از آزادی خود در مقابل زندان شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» سر داد و ساعاتی بعد در راه بازگشت به خانه در اطراف قم دوباره بازداشت شد.

قلیان روز ۲۸ مرداد سال ۱۴۰۰ از زندان بوشهر به مرخصی اعزام شده، و در تاریخ ۱۹ مهر ماه توسط نیروهای امنیتی در خانه خواهرش در اهواز بازداشت شده، و در تاریخ ۲۲ مهر ماه، به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او نهایتاً ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰، با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به طور خلاصه می‌شود گفت که رژیم ج.ا.ا فشار بر فعالان و روزنامه‌نگاران و هر فردی مخالف رژیم در داخل کشور ادامه می‌دهد، و مخصوصا ستم علیه زنان ایرانی پایان ندارد!