دو سال دیگر زندان برای سپیده قلیان به دلیل سردادن شعار علیه خامنه‌ای پس از آزادی
دو سال دیگر زندان برای سپیده قلیان به دلیل سردادن شعار علیه خامنه‌ای پس از آزادی

 سپیده قلیان، پس از آزادی چند ساعته در روز بیست و چهارم اسفند ماه، به دلیل سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» به شکل خشونت‌آمیزی بازداشت شده بود، و به تحمل ۲ سال حبس دیگر محکوم شد.

دو سال دیگر زندان برای سپیده قلیان به دلیل سردادن شعار علیه خامنه‌ای پس از آزادی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که سپیده قلیان، فعال مدنی، پس از آزادی چند ساعته در روز بیست و چهارم اسفند ماه، به دلیل سردادن شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کِشیمت زیر خاک» به شکل خشونت‌آمیزی بازداشت شده بود، و به تحمل ۲ سال حبس دیگر محکوم شد.

مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان، در صفحه اینستاگرام خود یک یادداشت منتشر کرده است که در آن به اعلام خبری از «صدور حکم ۲ سال زندان دیگر به خاطر یک شعار درب زندان پس از آزادی» برای خواهرش پرداخته است. او افزوده است که در روز چهارشنبه، خبر محکومیت سپیده به دو سال زندان به دستشان رسیده است و این به معنای شروع دوباره از نقطه صفر برای خواهرش است.

حقیقتاً وضعیت جوری‌ست که ما خوشحالیم سپیده هنوز زنده است‌

در یادداشت خود، برادر سپیده قلیان با اشاره ضمنی به بازداشت خشونت‌آمیز خواهرش پس از چند ساعت آزادی در روز بیست و چهارم اسفند، بيان كرده كه: حقیقتاً وضعیت جوری‌ست که ما خوشحالیم سپیده هنوز زنده است‌. او افزوده است که هرچند از آن شب در جاده و نرسیده به خانه بردندش، تصاویر دردناک بسیاری در ذهن او و خانواده‌اش هست که به هیچ وجه فراموش نمی‌شود.

در ادامه، مهدی قلیان اظهار کرد: «این کشور به ما یاد داده است که اگر در خیابان گلوله نخوری، اعدام نشوی، در بازداشتگاه خفه‌ات نکنند یا از گشنگی نمیری، سرنوشتت همانند سپیده عزیز ما خواهد بود.» او با اینکه به همراه خانواده‌اش حس حبس ابد را تجربه کرده‌اند، اون وسط مسطا برای ماهی، هفته‌ای و این اواخر ساعتی آزاد می‌شیم و دوباره زندان.