درگیری شدید بین طالبان و مرزبانان ایرانی
درگیری شدید بین طالبان و مرزبانان ایرانی

درگیری شدید بین طالبان و مرزبانان ایرانی؛ درگیری مسلحانه جدیدی که روز یکشنبه ۹ مرداد بین طالبان و نیروهای مرزی ایران رخ داد، دست کم یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

درگیری شدید بین طالبان و مرزبانان ایرانی

درگیری مسلحانه جدیدی که روز یکشنبه ۹ مرداد بین طالبان و نیروهای مرزی ایران رخ داد، دست کم یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت.

بهرام حق‌مل، سخنگوی پلیس طالبان در ولایت نیمروز در جنوب افغانستان با اعلام این خبر گفت که هنوز علت این درگیری مشخص نیست.

این سخنگو اعلام نکرد که کشته ها و مجروحان این درگیری ایرانی هستند یا افغان، اما فرمانده مرزبانی طالبان در ولایت نیمروز مرد کشته شده را از نیروهای طالبان معرفی کرد.

علت درگیری‌ها چیست؟

خبرگزاری فارس به نقل از میثم برزنده، فرماندار منطقه مرزی هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان ایران، از «توقف درگیری» در منطقه شغالک خبر داد، اما گفت کسی کشته نشده است. آقای برازنده این رویداد را نتیجه «تجاوز طالبان» توصیف کرد و گفت: «متجاوزین به عقب رانده شدند».

خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران نیز گزارش داد که این درگیری ها پس از تلاش نیروهای طالبان برای برافراشتن پرچم خود در منطقه ای که خبرگزاری آن را «خارج از خاک افغانستان» توصیف کرده بود، رخ داد و به سرعت پایان یافت.