دختر احمدرضا احمدی، شاعر برجسته ایرانی در مراسم خاکسپاری پدرش بدون حجاب حضور یافت!
دختر احمدرضا احمدی، شاعر برجسته ایرانی در مراسم خاکسپاری پدرش بدون حجاب حضور یافت!

دختر احمدرضا احمدی، شاعر برجسته ایرانی در مراسم خاکسپاری پدرش بدون حجاب حضور یافت! دو روز پس از درگذشت احمدرضا احمدی، پیکر این نویسنده برجسته ایرانی با حضور هنرمندان و دوستاران و نزدیکانش از مقابل ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری چطور گذاشت؟

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از چهره‌های برجسته ادبی و هنری برگزار شد، ماهور احمدی، دختر احمدرضا احمدی، بدون حجاب حضور یافت و سخنرانی کرد.  در میان حاضران در مراسم تشییع هم تعداد زیادی از زنان بدون حجاب بودند.

بنا بر گزارش‌های رسیده از این مراسم، مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصد داشتند مانع سخنرانی خانم ماهور احمدی شوند، اما به‌رغم اعتراص مسئولان، با پافشاری در برابر حاضران ایستاد و گفت: «پدرش هیچ‌گاه نان سیاست را نخورد، اما سیاسی‌ترین شعرها را سرود.»

در این سخنرانی ماهور احمدی اعلام کرد که پدرش را به اجبار از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشسته کردند. خانم ماهور اشعاری از پدرش را برای حاضران خواند.

حضور بدون حجاب اجباری ماهور احمدی در مراسم تشییع پدرش، با واکنش‌هاى زيادى را در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی روبرو كرد و بسیاری این اقدام را که در تداوم جنبش “زن، زندگی، آزادی” بود ستودند.

احمدرضا احمدی، شاعر معروف ایرانی، سال ۱۳۱۹ در کرمان متولد شد و پس از سال‌ها فعالیت در حوزه‌های مختلف ادبی و هنری، روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه، در ۸۳ سالگی دنيا فانى را وداع گفت.