خجالت میکشی
خجالت میکشی تو جمع حرف بزنی؟

خجالت میکشی تو جمع حرف بزنی؟
افراد خجالتی معمولاً به دلیل اضطراب زیاد از موقعیت های عمومی دوری می کنند، این افراد اگر خجالت را ترک نکنند از بهترین موقعیت های زندگی عقب می مانند.

همیشه راه حلی هست، برای خجالت هم همینطور

خجالت می تواند برطرف شود.با گذشت زمان، تلاش و میل به تغییر می توان آن را از بین برد. اگر خجالت شما شدید است، ممکن است به کمک یک مشاور نیاز داشته باشید، اما بیشتر افراد می توانند بر آن غلبه کنند.

مدام در مورد آن صحبت نکنید و به کسی نگویید

نیازیبه تبلیغ خجالتتان نیست.. افراد نزدیک شما را می شناسند و ممکن است دیگران این فرصت را داشته باشند که به شما توجه کنند. ممکن است برای شما قابل مشاهده نباشد

سبک خود را نگه دارید و ادامه دهید

اگر دیگران باعث خجالت شما می شوند، لحن خود را طبیعی نگه دارید. اگر بخشی از یک بحث هستید، به صحبت کردن ادامه دهید.

لحن خود را تغییر ندهید

اگر هنگام ناراحتی سرخ می شوید، آن را با خجالت یکی نکنید. بگذارید همینطور بماند و بگویید: “من همیشه سریع سرخ می شوم.”

از برچسب زدن اجتناب کنید

خجالتی نباشید، اجازه دهید خود را به عنوان یک فرد منحصر تعریف شوید نه با یک ویژگی بد.

خود خرابکاری را متوقف کنید

گاهی اوقات ما بدترین دشمن خودمان هستیم. اجازه ندهید حس درونی شما را زمین بزند.به جای آن، قدرت آن صدا را آنالیز کنید تا بتوانید خنثی نمایید.
نقاط قوت خود را بشناسید

 روابط خود را با دقت انتخاب کنید

افراد خجالتی تمایل به دوستی کم تر دارند اما عمیق‌تر هستند، به این معنی که انتخاب دوست یا شریک زندگی برای آنها مهم‌تر است، بنابراین وقت خود را در اختیار افرادی قرار دهید که پاسخگو، خونگرم و دلگرم کننده هستند.

 به یاد داشته باشید که یک لحظه بد به معنای روز بد نیست

به خصوص زمانی که شما زمان زیادی را در ذهنتان سپری می کنید،، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و فکر کنید که کمرویی شما همه چیز را خراب می کند

به ترس هایتان زل بزنید

گاهی اوقات وقتی می ترسی بهترین کاری که می توانی انجام دهی این است که با آن روبرو شوی و اگر می ترسی به آن خیره شو و و تکیه دهید.

 رویش اسم بگذارید

فهرستی از همه چیزهایی که شما را نگران می کند تهیه کنید، آن ها را نامگذاری کنید،، برای خلاص شدن از شر آنها برنامه ریزی کنید و ادامه دهید. رنج بردن از خجالت نباید شما را از موفقیتی که به دنبال آن هستید، دور کند، پس این ابزارهای ساده را امتحان کنید – در واقع، آنها تکنیک های خوبی برای آزمایش اینکه آیا واقعاً خجالتی هستید یا خیر هستند.

با اعتماد به نفس عمل کنید

اعتماد به نفس با تمرین، یادگیری و تسلط به دست می آید. یادت هست چگونه دوچرخه سواری را یاد گرفتی؟ در ابتدا وحشتناک بود، اما بعد از اینکه دنبالش رفتم و با اطمینان آن را امتحان کرديد، توانستم این کار را انجام دهم. اعتماد اجتماعی نیز همین کار را می کند، احساس اضطراب دشوار نیست، اجتناب از تعاملات اجتماعی دشوار است.

درگیر شدن

درگیر شدن به معنای درگیر شدن در مکالمه کوتاه و صحبت با غریبه ها در همه جا، مغازه ها، رویدادهای ورزشی، و باشگاه ها، و همچنین نزدیک شدن و صحبت کردن با افرادی است که به آنها اهمیت می دهید.

چیزهای جدید را امتحان کنید، حتی اگر شما را نگران می کنند

چیزهای جدید را امتحان کنید، حتی اگر شما را نگران می کنندبه یک باشگاه، تیم ورزشی یا کلاس انگلیسی بپیوندید. یک پروژه جدید انتخاب کنید، در یک شغل چالش برانگیز کار کنید یا یک مهارت جدید بیاموزید. کاری را انجام دهید که فراتر از منطقه راحتی شما باشد.

حرف بزنید

در هر فرصتی، شروع به تمرین سخنرانی یا صحبت کردن و داستان گویی کنید. در مورد تمام زمینه های زندگی خود صحبت کنید، چه با دوستان کار کنید، چه با غریبه ها یا فقط در خیابان قدم می زنید، می توانید آزادانه صحبت کنید. بگذارید صدای شما و افکار شما شنیده شود. مردم مطمئن نیستند که چه می خواهند بگویند. آنها با دیگران تعامل و ارتباط برقرار می کنند زیرا می خواهند مشارکت کنند.