حمله به یک مرکز تولید مواد مخدر مرتبط با ایران در جنوب سوریه!
حمله به یک مرکز تولید مواد مخدر مرتبط با ایران در جنوب سوریه!

حمله به یک مرکز تولید مواد مخدر مرتبط با ایران در جنوب سوریه؛ نیروی هوایی اردن روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در یک عملیات بی‌سابقه به یک کارخانه متروک تولید مواد مخدر در جنوب سوریه حمله کرد.

حمله به یک مرکز تولید مواد مخدر مرتبط با ایران در جنوب سوریه!

منابع امنیتی در اردن و مقامات محلی در منطقه به رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند که نیروی هوایی اردن در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، به صورت بی‌سابقه، در یک عملیات به یک کارخانه متروک تولید مواد مخدر در جنوب سوریه حمله نموده است. این کارخانه که ارتباطی با ایران دارد، به عنوان یکی از منابع اصلی قاچاق مواد مخدر به خاک اردن شناخته شده بود. در این حمله، یکی از قاچاقچیان کشته شده است.

منابع امنیتی در اردن و مقامات محلی در منطقه اظهار داشتند که در حملات هوایی دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، هدف اول یک تاسیسات غیرفعال تولید مواد مخدر در استان درعا در جنوب سوریه بود که به گروه حزب الله لبنان، یکی از متحدان حکومت سوریه و مورد حمایت رژیم ایران، مرتبط بود.

در این حمله، رهبر یکی از باندهای قاچاق مواد مخدر به نام مرعی الرمثان و خانواده‌اش که در منزل حضور داشتند، کشته شدند. هدف حمله هوایی دوم نیز روستایی به نام “شعاب” در استان سویدا در جنوب سوریه، در نزدیکی مرز با اردن بود که تحت حمایت این باندهای قاچاق مواد مخدر قرار داشت.

بر اثر این حملات منزل الرمثان و تاسیسات واقع در منطقه درعا کاملا ویران شده‌اند

با استناد به اظهارات ریان معروف، پژوهشگر سوری که در زمینه قاچاق مواد مخدر از این کشور تحقیق می‌کند، در گفتگو با خبرگزاری رویترز، بر اثر حملات انجام شده، منزل الرمثان و تاسیسات موجود در منطقه درعا به طور کامل ویران شده‌اند.

آقای معروف با ارجاع به منابع محلی نیز اظهار داشت که به نظر می‌رسد تاسیسات غیرفعال در شهر “خراب الشحم” قرار داشته است و عوامل حزب الله لبنان به قاچاقچیان در این منطقه پول پرداخت می‌کرده‌اند.