حمله به کولبران در منطقه مرزی نوسود: یک فرد کشته و چند نفر زخمی
حمله به کولبران در منطقه مرزی نوسود: یک فرد کشته و چند نفر زخمی

حمله به کولبران در منطقه مرزی نوسود: در منطقه مرزی شوشمی، جسد یک کولبر به نام آسو کریمی که ۳۹ سال داشت، پیدا شد. این کولبر قبلاً هم به همراه چند کولبر دیگر توسط ماموران با شلیک مستقیم آسیب دیده بودند.

حمله به کولبران در منطقه مرزی نوسود: یک فرد کشته و چند نفر زخمی

به گزارش کولبرنیوز، در شامگاه یکشنبه، ١٥ مرداد، اعلام شده است که این کولبر که اهل پاوه بوده، در ناحیه سر زخمی شده است. جسد او پس از گذشت نزدیک به ١٩ ساعت از زمان این اتفاق پیدا شده است. علاوه بر این، گزارش اعلام می‌کند که ۹ کولبر دیگر نیز در این حادثه “به شدت زخمی” شده‌اند

شناسایی شده است که شش کولبر دیگر که در این حادثه آسیب دیده‌اند، به شرح زیر هستند:

احسان رسولی اهل پاوه
سلام ویسی
میلاد بازانی
نیما اعظمی
هوشیار بازانی اهل جوانرود
فرشاد (نام خانوادگی نامشخص) اهل ثلاث‌ باباجانی

تیراندازی ماموران حکومت به کولبران

بر اساس گزارش ارائه شده توسط سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو، گروهی از فعالان مدنی و کولبران در شهر پاوه اعلام کرده‌اند که در روز سه‌شنبه، ۱۷ مرداد، ساعت ۱۰ صبح، با هدف اعتراض به کشتار کولبران توسط ماموران، قصد دارند تجمع اعتراضی را در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر برگزار کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که یکی از کولبران، به نام احسان رسولی، از ناحیه قفسه سینه آسیب دیده و به دلیل جدایی، او به اتاق عمل بیمارستان قدس پاوه منتقل شده و عمل جراحی زیرکینه در این مورد انجام شده است. همچنین، افراد مجروح دیگر نیز از نواحی سر، پشت، دست و پا آسیب دیده‌اند و وضعیت برخی از آنها به‌طور نامساعد گزارش شده است.