جاسوسی دهه‌ها طول کشیده: دیپلمات سابق آمریکا به ارتباط با کوبا متهم شده است
جاسوسی دهه‌ها طول کشیده: دیپلمات سابق آمریکا به ارتباط با کوبا متهم شده است

یک دیپلمات پیشین ایالات متحده به اتهام جاسوسی برای حکومت کمونیستی کوبا متهم شده است.

جاسوسی دهه‌ها طول کشیده: دیپلمات سابق آمریکا به ارتباط با کوبا متهم شده است

یک دیپلمات پیشین ایالات متحده به اتهام جاسوسی برای حکومت کمونیستی کوبا متهم شده است. این پرونده توسط دادستانان آمریکایی به عنوان یکی از گستاخانه‌ترین و طولانی‌ترین موارد خیانت به این کشور توصیف شده است.

مانوئل روچای ۷۳ ساله روز جمعه در میامی به بازداشت اف‌بی‌آی درآمد

مانوئل روچا، که در دهه‌ها به خدمت دیپلماتیک در وزارت خارجه آمریکا گذاشته بود، در دادگاه فدرال شهر میامی ایالت فلوریدا حاضر شده و به اتهام اقدامات مخفیانه به نفع کوبا از سال ۱۹۸۱ به محاکمه گرفته شده است.

ملاقات با جاسوسان کوبایی و ارائه اطلاعات نادرست به مقامات ایالات متحده

پرونده اتهامات این دیپلمات سابق آمریکا شامل مواردی همچون ملاقات با جاسوسان کوبایی و ارائه اطلاعات نادرست به مقامات ایالات متحده درباره روابط خود می‌شود.

گزارش‌های منتشرشده از این پرونده، جزئیات دقیقی از اینکه مانوئل روچا چه اطلاعاتی به کوبا ارائه داده و چگونه به آنها کمک کرده، ارائه نمی‌دهد. این پرونده نمونه‌ای است از فعالیت‌های طولانی مدت و پیچیده دستگاه امنیتی کوبا که مقامات آمریکایی آن را به عنوان یک تهدید به امنیت ایالات متحده توصیف کرده‌اند.

در بیانیه‌ای، مریک گارلند، دادستان کل، اظهار کرده است: “این پرونده نشان‌دهنده یکی از طولانی‌ترین و سطح بالاترین موارد نفوذ یک عامل خارجی در دولت ایالات متحده است.

خیانت به اعتماد به این مراتب با ارائه خدمات به یک قدرت خارجی در حالی که وعده‌های دروغین درباره وفاداری به ایالات متحده داده شده بود، جرمی است که وزارت دادگستری با تمام توان خواهد جلوگیری از آن و مقابله با آن خواهد کرد.”