توماج صالحی به یک سال زندان محکوم شد
توماج صالحی به یک سال زندان محکوم شد

امیر رییسیان، وکیل توماج صالحی از صدور حکم یک سال زندان برای موکلش خبر داده و دلیل آن را اطلاع‌ رسانی آقای صالحی درباره شکایت از ضابطین پرونده‌اش اعلام کرده است.

توماج صالحی به یک سال زندان محکوم شد

رئیسیان، امروز دوشنبه ۱۱ دی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای اینکه توماج صالحی در پیام تصویری درباره شکایت از ضابطین پرونده‌اش اطلاع‌ رسانی کرده بود به یک‌سال زندان و دو سال ابطال گذرنامه و شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شده است.

اشاره آقای رئیسیان به ویدیویی است که روز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲، توسط توماج صالحی منتشر شد که وی در آن به شرح شکنجه‌هایش در زمان بازداشت و زندان پرداخته و گفته بود نه اعتراف کرده و نه تن به همکاری با مأموران امنیتی داده است.

توماج صالحی در این ویدیو با شرح شکنجه‌هایش در زمان بازداشت گفته بود: طی مدت طولانی من را شکنجه کردند، به سرم و صورت ضربه زدند و دست و پای من را شکستند.

این خواننده معترض همچنین در این ویدیو گفت که او از رسانه‌های ج.ا بابت دروغ‌هایی که درباره او منتشر کرده‌اند و همچنین از ضابطین پرونده‌اش به دلیل شکنجه او در زمان بازداشت شکایت کرده است.

توماج صالحی در آبان سال گذشته در روندی خشونت‌آمیز و با ضرب‌و‌شتم مأموران امنیتی بازداشت و در دادگاهی غیر علنی به اتهاماتی از قبیل افساد فی‌الارض، تبلیغ علیه نظام و دعوت مردم به کشتار و اغتشاش به شش سال و سه ماه زندان محکوم شده بود.

این رپر معترض روز ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد، اما ۱۲ روز بعد در ۹ آذر بار دیگر بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

وکیل توماج صالحی در نامه‌ای سرگشاده به محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، روند رسیدگی به پرونده توماج صالحی را غیر عادی‌ترین روند خوانده و نوشته است که به‌ رغم محرز شدن صحت اظهارات موکلش، پرونده جدید علیه او تشکیل شد و هیچ مرجعی پاسخگوی خانواده او نیست.