توماج صالحی برنده جایزه جهانی «هرتیک» شد
توماج صالحی برنده جایزه جهانی «هرتیک» شد

توماج صالحی برنده جایزه جهانی «هرتیک» شد؛ در تاریخ چهارشنبه، ۱۸ مرداد ماه، صفحه اینستاگرام توماج صالحی خبر اعتراضی او به نام “هرتیک”، اهدای جایزه “گلوبال موزیک اواردز” سال ۲۰۲۳ در دسته‌ی موسیقی اعتراضی به این هنرمند رپ زندانی را منتشر کرد.

توماج صالحی برنده جایزه جهانى «هرتیک» شد

توماج صالحی، رپر ایرانی معترض که توسط حكومت ايران به حکم شش سال و سه ماه زندان محکوم شده بود، به عنوان برنده جایزه جهانی “هرتیک” توسط “گلوبل میوزیک اواردز” اعلام شد.

آقای صالحی این جایزه را به خاطر آهنگ اعتراضی به نام “فال” به دست آورده است که در انتقاد از حکومت ایران و در طی اعتراضات اخیر منتشر شده بود.

در بیانیه‌ای که توسط “گلوبل میوزیک اواردز” منتشر شده، آمده است که آقای صالحی این آهنگ را اندکی قبل از بازداشت خود در ماه اکتبر ۲۰۲۲ منتشر کرده بود.

اعتراضات سراسری ایرانیان

توماج صالحی یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در اعتراضات سراسری ایرانیان در ماه‌های اخیر بوده است. او به عنوان یکی از فعالان اهل موسیقی و رپ در ایران، در محیط فرهنگی و هنری نقش مهمی را ایفا کرده است.

در هشتم آبان سال گذشته، هم‌زمان با اعتراضات، توماج صالحی توسط حکومت ایران بازداشت شد و به جرم “فساد فی‌الارض” و “ارتباط با دولت‌های متخاصم” متهم شد.