انفجار در قره‌باغ: بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند
انفجار در قره‌باغ: بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند

مقام‌های محلی در قره‌باغ اعلام کردند که بیش از ۲۰۰ نفر در یک انفجار در یک انبار سوخت در این منطقه زخمی شده‌اند و نیاز به کمک فوری از سوی جوامع بین‌المللی برای مراقبت و درمان مجروحان دارند.

انفجار در قره‌باغ: بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شدند

گغام استپانیان، افسر حقوق بشر در قره‌باغ، شبکه‌های اجتماعی را به اشتراک گذاشت و اعلام کرد: “تعداد مجروحان پس از انفجار یک انبار سوخت به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است، و وضعیت اکثریت از آنها وخیم یا بسیار وخیم است.”

این انفجار همزمان با فرار هزاران نفر از ساکنان قره‌باغ به سوم دیگر اتفاق افتاد

على رغم وعده‌های جمهوری آذربایجان در خصوص “تضمین” حقوق ارمنی‌های قره‌باغ، که روز دوشنبه توسط رئیس‌جمهور این کشور، الهام علی‌اف، تکرار شد، ارمنی‌های قره‌باغ نگرانی‌هایی درباره آینده خود دارند.

چند مقام ارشد دولت بایدن در روز دوشنبه وارد ارمنستان شدند

الهام علی‌اف در منطقه نخجوان حضور یافته و در کنار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و متحد اصلی باکو در منطقه، سخن می‌گفت.

همزمان با دیدار این دو مقام، چند مقام ارشد دولت بایدن در روز دوشنبه وارد ارمنستان شدند. سفر سامانتا پاور، مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، و یوری کیم، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، اولین سفر مقام‌های بالارتبه آمریکایی به ارمنستان از زمان آتش‌بس اخیر میان قره‌باغ و جمهوری آذربایجان بود.