افشای نامه معاون دادستان تهران درباره اعتراضات آبان از سوی عدالت علی
افشای نامه معاون دادستان تهران درباره اعتراضات آبان از سوی عدالت علی

افشای نامه معاون دادستان تهران درباره اعتراضات آبان از سوی عدالت علی؛ گروه هکری «عدالت علی» سندی را منتشر کرد که در آن سرپرست دادسرای جنایی تهران از کشته شدن ۱۱۰ نفر در اعتراضات آبان ۹۸ توسط مأموران تیراندازی در استان تهران خبر داد.

افشای نامه معاون دادستان تهران درباره اعتراضات آبان از سوی عدالت علی

محمد شهریاری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در نامه‌ای به دادستان تهران اعلام کرد که با دستور ابراهیم رئیسی، رییس وقت قوه قضاییه، مسوول شده که دفن «تمامی اجساد» را مدیریت کند و به دلیل این اقدام از سوی رئیسی از او تقدیر شده است.

شهریاری در این نامه نوشته است که “به مدت دو هفته حضور در پزشکی قانونی در کهریزک تمامی اجساد و خانواده آنان» را مدیریت کرده و «بر کالبدشکافی و کارشناسی سلاح» نظارت داشته است.

کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر در این اعتراضات آبان

وی اعلام کرد که «جسدها برای دفن تحت حفاظت به شهرستان‌ها منتقل شدند».

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در این نامه اعلام کرد که در خصوص اعتراضات آبان ماه ۹۸ پرونده ای در دادسرای عمومی تشکیل شده است اما این پرونده حقوقی نیست.

وی نوشت که در این مورد گزارش های مختلفی از سوی نهادهای امنیتی در مورد این اعتراضات و عوامل موثر بر آن وجود دارد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دولتی در ایران پس از سرکوب خونین اعتراضات در آبان ۹۸ توسط جمهوری اسلامی که با قطع کامل اینترنت در ایران همراه بود، از کشته شدن حدود ۱۵۰۰ نفر در این اعتراضات خبر داد.