اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به دلیل اتهامات جاسوسی
اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به دلیل اتهامات جاسوسی

اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به دلیل اتهامات جاسوسی؛ قوه قضائیه ایران امروز اعلام کرد که حکم اعدام چهار زندانی به نام‌های محمد فرامرزی، محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی به اجرا درآمده است. این چهار نفر به اتهام جاسوسی به سود اسرائیل محاکمه شده بودند.

اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد به دلیل اتهامات جاسوسی

براساس گزارش خبرگزاری میزان، رسانه رسمی قوه قضائیه، این چهار نفر تابستان گذشته به اتهام تدبیر و برنامه‌ریزی بمب‌گذاری در اصفهان با همکاری اسرائیل دستگیر شدند. اما، نیروهای امنیتی چند روز پیش از اجرای این عملیات، آنها را بازداشت کردند.

در روزهای اخیر، تعداد زیادی از فعالان سیاسی، فعالان مدنی، و نهادهای حقوق بشری خواستار توقف اجرای حکم اعدام زندانیان سیاسی شده‌اند. این فراخوان‌ها از سوی افراد و سازمان‌های مختلف به منظور جلب توجه به وضعیت این زندانیان و نیز اعتراض به اجرای حکم اعدام آنها ارائه شده است.

حکم اعدام برای چهار زندانی سیاسی

با وجود اعلام دستگاه قضایی ایران در مورد زمان اجرای حکم اعدام برای چهار زندانی سیاسی، اما اقداماتی چون فراخواندن خانواده‌های آنان به زندان برای ملاقات و انتقال آنها از زندان اوین به زندان قزلحصار در کرج، باعث افزایش نگرانی‌ها درباره امکان قریب‌الوقوع اعدام آنها شده بود.

وکیل وفا آذربار، محمد (هژیر) فرامرزی، محسن مظلوم و پژمان فاتحی، در تاریخ ۲۶ دی ماه اعلام کرده بود که درخواست اعاده دادرسی برای موکلانشان توسط دستگاه قضایی رد شده است.