«آزار و شكنجه» درد مادری در زندان زنجان، ناهید شیرپیشه، مادر دادخواه پویا بختیاری
"آزار و شکنجه در زندان زنجان: درد مادری ناهید شیرپیشه، مادر دادخواه پویا بختیاری"

آزار و شکنجه در زندان زنجان: مونا بختیاری، خواهر پویا بختیاری که در وقایع آبان سال ۹۸ به عنوان یکی از معترضان کشته شده، از وضعیت خطرناک مادر خود، ناهید شیرپیشه، که در زندان به سر می‌برد، و همچنین وضعیت نامطمئن پدر دادخواهش که در زندان‌های زنجان و قزوین به زندان افتاده است، خبر داد و بر اهمیت حفظ جان آن‌ها تأکید کرد.

مادر پویا بختیاری: انتقال به حبس انفرادی و آثار نامطلوب جسمی و روانی

در توییتی که خواهر پویا بختیاری در شامگاه یکشنبه یازدهم تیر ماه منتشر کرد، این گونه آمده است: “وقتی برای دیدار با مادرم رفتم، فهمیدم که تنها پس از سه هفته که در زندان عمومی بود، به درخواست خودش به سلول انفرادی منتقل شده است، با وضعیت روحی و جسمی ناگوار و بدنی پر از کبودی.”

مونا بختیاری، با نقل حالت مادرش، اظهار داشت که او توسط زندانیان خودمختار یا اجیرشده مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و مقامات زندان هم در جلوگیری از این ضرب و شتم تدخلی نداشته‌اند. خواهر پویا بختیاری با اشاره به اینکه در این مواقع همیشه دوربین‌های زندان خراب هستند، هشداری درباره امنیت جانی مادر و پدرش در زندان صادر کرده و افزوده است: “جان مادرم ناهید شیرپیشه و پدرم منوچهر بختیاری در خطر هستند.”

فشار و بازداشت پس از درگذشت پویا بختیاری: داستان ناهید شیرپیشه.

ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری که فرزندش در اعتراضات آبان ۹۸ کشته شد، تحت فشار قرار گرفت و بارها بازداشت شد. در جریان بازداشت‌های گسترده خانواده‌های معترضان کشته شده در آبان ۹۸، او نیز مجددا بازداشت شد و به ۵ سال زندان محکوم شد.

بعد از سومین سالگرد کشته شدن فرزندش، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تاریخ نهم آبان ۱۴۰۱، خانم شیرپیشه را از زندان کچویی کرج به زندان مرکزی زنجان منتقل کردند و اکنون این مادر دادخواه به صورت “تبعید” در این زندان نگهداری می‌شود.