زنان
ممنوع بودن خروج زنان از ایران توجیه ندارد

ممنوع بودن خروج زنان از ایران توجیه ندارد، علی نجفی توانا حقوقدان بيان كرد: ممنوع شدن خروج زنان از کشور در این زمانه که بانوان پا به پای مردها در حال فعالیت و کار و تلاش و اثرگذاری بر جامعه هستند، هیچ توجیهی ندارد.

ممنوع بودن خروج زنان از ایران توجیه ندارد

علی نجفی توانا حقوقدان اظهار داشت: ممنوع شدن خروج زنان از کشور در این زمانه که زنان در کنار مردان کار می کنند و تلاش می کنند جامعه را تحت تأثیر قرار دهند ، توجیهی ندارد.

وجود برخی از این قوانین ، از جمله امکان جلوگیری از خروج زنان از خانه یا کشور یا جلوگیری از عزیمت دختر جوانی که عاشق تحصیل در خارج از کشور است و دارای استعداد و توانایی است ، اما پدری که درک یا تحمل نمی کند این. حرکت و برنامه ریزی به روشی سنتی ، دیگر توجیه پذیر نیست.

چرا یک دختر 40 ساله باید اجازه سفر پدرش به خارج از کشور را بگیرد؟!

وی اظهار داشت: “متأسفانه این محدودیت ها بخش بزرگی از جمعیت کشور را تحت تأثیر قرار داد.”
وی ادامه داد: این رفتارها نوعی رقابت و روحیه حسادت و عدم تحمل پیشرفت زنان یا تکیه بر منافع سنتی در گذشته یا تحت تأثیر غرایز بستگان یا به دلیل آزار و اذیت و برخی بهانه های ناشی از ناتوانی مدیریت بحران توسط همسران این افراد ایجاد می‌شود که خود جای آسیب شناسی ویژه‌ دارد.

پیامدهای این نوع کارها از نظر اجتماعی بسیار دشوار ، سنگین و مهم است و صدمات جبران ناپذیری به روابط زن و مرد و اصولاً آینده واحد خانواده وارد خواهد کرد. از جمله اینکه ، دختران معمولاً در چنین شرایطی تمایلی به ازدواج ندارند و سعی می کنند از آزادی خود نهایت استفاده را ببرند ، زیرا آنها معتقدند که در یک جامعه مردسالار ، مردان ایرانی ممکن است پیشرفت زنان را تحمل نکنند.