حضور نیروهای حوثی یمن در دانشگاه خامنه‌ای: گزارش جدید تلگراف
حضور نیروهای حوثی یمن در دانشگاه خامنه‌ای: گزارش جدید تلگراف

حضور نیروهای حوثی یمن در دانشگاه خامنه‌ای؛ بر اساس گزارشی که روزنامه “تلگراف” منتشر کرده است، چند منبع اطلاعاتی در داخل ایران از حضور نیروهای حوثی یمن برای آموزش در دانشگاه علوم و فنون دریایی خامنه‌ای در زیباکنار رشت خبر داده‌اند.

حضور نیروهای حوثی یمن در دانشگاه خامنه‌ای: گزارش جدید تلگراف

در این گزارش آورده شده است که این نیروها به مدت شش ماه برای نیروهای نیابتی سپاه، از جمله حوثی‌های یمن، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند و اولین دوره آموزشی در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط روزنامه “تلگراف”، تخمین زده شده است که ۲۰۰ هزار نفر از اعضای گروه‌های مختلف شبه‌نظامی برای شرکت در دوره‌های آموزشی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خامنه‌ای به ایران سفر کرده‌اند.

با توجه به اطلاعاتی که از داخل ایران به روزنامه “تلگراف” ارائه شده است، دوره‌های آموزشی برای حوثی‌ها به صورت جداگانه از سایر دانشجویان برگزار می‌شده و به دلیل اهمیت حفظ امنیت و جلوگیری از نشت اطلاعات، تعامل این افراد با سایر شرکت‌کنندگان ممنوع بوده است.

آموزش شبه‌نظامیان وابسته به ایران

گزارش “تلگراف” افزوده است که جزیره فارور در سواحل هرمزگان، یکی از جزایری است که تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد و برای آموزش شبه‌نظامیان وابسته به ایران به کار می‌رود.