شیوع گسترده بیماری تنفسی در ترکیه
شیوع گسترده بیماری تنفسی در ترکیه

شیوع گسترده بیماری تنفسی در ترکیه؛ افزایش تعداد افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی، هرچند دلیل دقیق این ناراحتی‌های تنفسی مشخص نیست، باعث شده است که مسئولان بهداشتی تصمیم بگیرند تا آزمایش‌های کووید-۱۹ به شکل گسترده‌تری آغاز شود.

شیوع گسترده بیماری تنفسی همه‌گیر در ترکیه

با توجه به اطلاعات اعلام شده، گسترش ناراحتی‌های دستگاه تنفسی، به ویژه در استانبول، به حدی افزایش یافته که در بسیاری از مدارس این شهر تنها نیمی از دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و بسیاری از کارکنان نیز در مرخصی‌های درمانی به سر می‌برند.

به همین دلیل، اتحادیه پزشکان استانبول اعلام کرده که در طی ۱۰ روز گذشته، تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل مشکلات در دستگاه‌های تنفسی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. این اتحادیه از همه شهروندان خواسته است که هنگام ورود به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حتما از ماسک استفاده کنند.

علت اصلی افزایش مراجعات به مراکز درمانی

دکتر صفت ارجان، عضو هیئت مدیره اتحادیه پزشکان استانبول، در این خصوص اظهار کرده است که هنوز علت اصلی افزایش مراجعات به مراکز درمانی مشخص نیست، سوابق نشان می‌دهد که این افزایش ممکن است به علت ویروس کووید یا عفونت‌های دیگر باشد.

او تأکید دارد که ضروری است تا آزمایش‌های کووید-۱۹ را هرچه سریعتر به شکل گسترده‌تری آغاز کنیم و تدابیر لازم از جمله استفاده از ماسک، به ویژه در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی، به شدت اجباری شود.