الناز محمدی مجبور به استعفا از همکاری با روزنامه هم‌میهن شد
الناز محمدی مجبور به استعفا از همکاری با روزنامه هم‌میهن شد

ناز محمدی، روزنامه‌نگار و خواهر الهه محمدی که خود نیز خبرنگار زندانی است، اعلام کرده است که یک ماه پیش مضطرب به استعفا از سمت خود در روزنامه هم‌میهن شده است.

الناز محمدی مجبور به استعفا از همکاری با روزنامه هم‌میهن شد

در حساب اینستاگرام خود، خانم محمدی روز پنج‌شنبه، بدون اشاره به جزئیات دقیق، اعلام کرده است: “مجبور شدم از گروه اجتماعی که با الهه با شوق زیاد شکل دادیم، جدا شوم. دلایل استعفا زیاده و بهتر است نگویم، بهترین گزینه برای همه.”

او به این اظهارنظر افزود: “تنها چیزی که واقعاً مرا ناراحت می‌کند، شرمندگی از روی الهه است. حالا که او زندانی شده و صندلی جفتمان در گروهی که برایمان بسیار ارزشمند بود، خالی است.”

همچنین، باید اشاره کرد که علاوه بر الهه محمدی، الناز محمدی نیز از جمله خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی بوده که پس از آغاز اعتراضات “زن، زندگی، آزادی”، نیروهای امنیتی در تفتیش خانه‌های آن‌ها اقدام به بازداشت و احضار برخی از اعضای این گروه کردند.

جان‌باختن و خاکسپاری مهسا امینی

بعد از آزادی، برخی از این روزنامه‌نگاران اعلام کردند که به دلیل فشارهای پیدا و پنهانی برای استعفا از محل کار یا خودداری صاحبان رسانه‌ها از استفاده از آنها به عنوان روزنامه‌نگار، تصمیم به جدا شدن گرفته‌اند.

نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو خبرنگار معروف روزنامه شرق و هم‌میهن، در سال گذشته به خاطر پوشش خبری درباره جان‌باختن و خاکسپاری مهسا امینی بازداشت شدند. پس از بیش از یکسال بازداشت موقت، در دادگاه به ریاست قاضی صلواتی، به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.