تراژدی در رزمایش: فرمانده یگان نوپو زنجان کشته شد
تراژدی در رزمایش: فرمانده یگان نوپو زنجان کشته شد

در روز سه‌شنبه، ۲۱ آذر، برخی رسانه‌های ایران اعلام کردند که سه عضو از یگان “نوپو” پلیس زنجان در یک رزمایش کشته و زخمی شده‌اند. بعداً مشخص شد که فرمانده این یگان نیز جزء کشته‌شدگان بوده است. گزارش‌ها اظهار کرده‌اند که این حادثه در طی رزمایش تخریب یگان ویژه در جاده بیجار رخ داده است.

تراژدی در رزمایش: فرمانده یگان نوپو زنجان کشته شد

 زمان دقیق این اتفاق در گزارش‌ها آورده نشده و تنها به عنوان “اوایل هفته” اشاره شده است. در یک بخش از این رزمایش، انفجار ناشی از تمرینات باعث مصدومیت سه نفر از نیروهای نوپو شده و آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم که به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ارائه شده و نزدیک به سپاه پاسداران است، پس از سه روز از واقعه، دو نفر از نیروها مرخص شده‌اند، اما نفر سوم با نام علی بیات به علت “مرگ مغزی” درگذشته است.

فرمانده نوپو زنجان

به تأیید خبرگزاری فارس، یک رسانه دیگر نزدیک به سپاه، علی بیات با درجه سروان، به عنوان “فرمانده نوپو زنجان” شناخته شده است. همچنین این خبرگزاری اعلام کرده است که اعضای بدن او می‌خواهند به عنوان “اهدای عضو” به بیماران دیگر اهدا شوند.

نیروهای ویژه پاسدار ولایت (نوپو)، که ابتدا با نام “نیروهای ویژه پاد وحشت” شناخته می‌شد، به عنوان یکی از واحدهای زیرمجموعه نیروهای ویژه نیروی ایران فعالیت می‌کنند. این یگان وظایف متعددی از جمله رهایی گروگان‌ها، مقابله با عملیات تروریستی و سرکوب اعتراضات را بر عهده دارند. عمده فعالیت‌های آنها در منطقه تهران متمرکز است.