آیا معاون وزیر کشور سابق ایران در معرض اخراج از کانادا قرار دارد؟
آیا معاون وزیر کشور سابق ایران در معرض اخراج از کانادا قرار دارد؟

گزارشی از سایت “گلوبال‌نیوز” اعلام کرده است که دولت کانادا پرونده‌ای مرتبط با معاون وزیر کشور سابق ایران، سید سلمان سامانی را برای اقدامات اخراجی به تشکیل داده است.

آیا معاون وزیر کشور سابق ایران در معرض اخراج از کانادا قرار دارد؟

این اعلام به تاریخ چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ انجام شده و نشان می‌دهد که یکی از پرونده‌هایی که چند روز پیش اداره خدمات مرزی کانادا در مورد ارجاع آن به اداره مهاجرت اعلام کرده بود، به سلمان سامانی مربوط است.

اداره خدمات مرزی کانادا در روز یک‌شنبه ۱۲ آذر سال جاری اعلام کرد که از ورود ده‌ها مقام ایران به این کشور جلوگیری کرده و در حال بررسی ارتباطات احتمالی بیش از صد نفر از ایرانی‌های مقیم کانادا با حکومت ایران می‌باشد.

سید سلمان سامانی، ۴۲ ساله، یکی از ۹ ایرانی است که دولت کانادا با تردید در ارتباط با مقامات ايران، پرونده اقامت او در کانادا را مورد بررسی دقیق قرار داده است.

گلوبال‌نیوز نیز در گزارش خود تایید کرده است که به دنبال درخواست اداره خدمات مرزی کانادا، هیات مهاجرت و آوارگان این کشور در ماه نوامبر گذشته برای آقای سلمان سامانی، پرونده‌ای تشکیل داده است. رسیدگی به این پرونده در روز سوم ژانویه سال آینده برنامه‌ریزی شده است که کمتر از یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

تحریم‌های دولت کانادا علیه مقامات ایران

تحریم‌های دولت کانادا علیه مقامات ایران پس از سرکوب خونین و گسترده اعتراضات “زن، زندگی، آزادی” در سال ۱۴۰۱ تشدید یافت و مقامات این کشور نسبت به ورود مقامات دخیل در سرکوب‌ها و ده‌ها هزار عضو سپاه پاسداران به این کشور ممنوعیت‌هایی را اعمال کردند.