علی شریفی زارچی از تدریس در دانشگاه شریف منع شد
علی شریفی زارچی از تدریس در دانشگاه شریف منع شد

پس از موج “تعلیق” و “اخراج” اساتید، علی شریفی زارچی که از قبل نامه اخراج دریافت کرده بود، اعلام کرد که از دوشنبه دیگر اجازه تدریس ندارد و به او “منع تدریس” شده است.

علی شریفی زارچی از تدریس در دانشگاه شریف منع شد

همچنان در پی موج “منع تدریس”، “اخراج” و “بازنشستگی اجباری” اساتید، شورای صنفی دانشجویان کشور از ادامه این وضعیت به دانشگاه‌های آزاد گزارش داد. در این میان، علی شریفی زارچی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: “امروز برای نخستین بار بعد از ۱۸ سال از تدریس در دانشگاه شریف منع شدم” و “تنم تاب نیاورد.”

استاد علی شریفی زارچی، پیشتر اعلام کرده بود که نامه اخراج دریافت کرده و در ادامه به دلیل حمایت گسترده از دانشجویان و همچنین حمایت استادان و چهره‌های دانشگاهی، به هیات اجرایی جذب دعوت شده بود تا پرونده‌اش مورد بررسی قرار گیرد. با این حال، او در اعلام جدید خود اعلام کرده است که از تاریخ ۱۶ مهر ماه به طور کامل از تدریس در دانشگاه شریف منع شده است.

توییت علی شریفی زارچی پس از ممنوعیت تدریس

عضو هیئت علمی در زمینه‌های بیوانفورماتیک و هوش مصنوعی در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، در بخش دوم از متنی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده و اظهار کرده که “تنم تاب نیاورد”، توضیحی مربوط به این جمله ارائه نداده است.