ایلان ماسک و تغییرات عظیم در شبکه ایکس: راهی به سمت پولی‌شدن؟
ایلان ماسک و تغییرات عظیم در شبکه ایکس: راهی به سمت پولی‌شدن؟

اعلان‌های ایلان ماسک درباره “پرداخت ماهانه برای استفاده از شبکه اجتماعی ایکس” توجه‌ها و واکنش‌های مختلفی را به وجود آورده است. در یک مصاحبه روز دوشنبه، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، مسائل مرتبط با برخورد شبکه اجتماعی ایکس با مواردی مانند یهودی‌ستیزی در اینترنت را مورد بحث و بررسی قرار داد.

ایلان ماسک و تغییرات عظیم در شبکه ایکس: راهی به سمت پولی‌شدن؟

آقای ماسک در پاسخ به این مسئله اظهار کرد که شرکت او قصد دارد به سمت مدل پرداخت ماهانه و کمی برای استفاده از سیستم ایکس حرکت کند. وی اظهار داشت: “این تنها راهی است که می‌توانم به آن فکر کنم تا با ارتش عظیمی از روبات‌ها مبارزه کنم.” او ادامه داد: “از آنجایی که هزینه‌ی کوچکی مانند یک دهم سنت برای یک ربات نسبت به پرداخت حتی چند دلار نسبت به هزینه‌ی واقعی آن بسیار کمتر است، افراد مجبور به پرداخت یک مبلغ کوچک همچون یک دلار نیز هزینه‌ی اجرای روبات‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند.”

تاکنون، ایلان ماسک چندین بار پیشنهادهایی را ارائه داده است به منظور کاهش تعداد ربات‌ها در پلتفرم ایکس. پیشنهاد اخیر او از نظر اقتصادی به نظر می‌رسد منطقی باشد، اما به گفته کارشناسان ممکن است منجر به “تخریب” پایگاه کاربران این پلتفرم شود. این پیشنهاد برای کاربران ایکس موجی از واکنش‌ها و نقدها را به همراه داشته است.

ماهانه ۵۵۰ میلیون کاربر” از شبکه اجتماعی ایکس استفاده می‌کنند!

بنا به گفته ایلان ماسک، در حال حاضر حدود “ماهانه ۵۵۰ میلیون کاربر” از شبکه اجتماعی ایکس استفاده می‌کنند. این آمار بسیار بالاتر از آماری است که توئیتر در ماه مه ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که حدود “روزانه ۲۳۰ میلیون کاربر فعال” دارد. این تفاوت زیاد در آمار ممکن است به دلیل روند رشد سریع ایکس یا متغیرهای دیگری باشد که در میانه‌ی زمان تاکنون رخ داده است.