پیام بهاره هدایت در نهمین روز اعتصاب غذای او چیست؟
پیام بهاره هدایت در نهمین روز اعتصاب غذای او چیست؟

بهاره هدایت، زندانی سیاسی در زندان اوین با انتشار پیامی بر ادامه اعتصاب غذای خود تاکید کرد و آن را در راستای تحقق اراده جامعه برای سرنگونی نظام ج.ا دانست.

این فعال سابق دانشجویی در پیام خود که روز ۱۷ شهریور و در نهمین روز اعتصاب غذای او منتشر شده نوشته است: این اعتصاب برای من به مثابه تجدید عهدی‌ست با وجدان عمومي، نگران من نباشید؛ نگران ایران باشید.

خانم هدایت در ادامه نوشته است: جان من، آزادی‌ام، یا در بند بودنم آن وقتی برایم محل اعتناست که ذیل وجدان عمومی جامعه به تحقق اراده آن برای براندازی حکومت بیفزاید.

ادامه داد: می‌دانم این اعتصاب واقعا ناچیز است در مقابل ناحقیقت‌هایی که اطراف ما را گرفته‌اند و با زور و زنجیر حکومت تمامیت‌خواه می‌خواهند جای حقیقت را بگیرند. از دوستان و آشنایان مشفقی که طی این چند روز اظهار لطف و نگرانی کرده‌اند، سپاسگزارم اما همان طور که در متن دیگری آورده بودم، جان من، آزادی‌ام، یا در بند بودنم آن وقتی برایم محل اعتناست که ذیل وجدان عمومی جامعه به تحقق اراده آن برای براندازی حکومت-حتی شده اندکی- بیفزاید.

قبل از این، خانواده جواد روحی با انتشار متنی خطاب به بهاره هدایت نوشتند وجودش برای ملت ایران ضروری است و از او خواستند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

همچنین روز ۱۷ شهریور بیش از ۷۰ فعال دانشجویی سابق و فعلی دانشگاه‌های ایران از بهاره هدایت، زندانی سیاسی درخواست کرده‌اند که به اعتصاب غدای خود پایان دهد.

آن‌ها با انتشار نامه‌ای نوشته‌اند: بهاره هدایت برای دفاع از زندگی و حق زنده ماندن انسان‌هایی که در فاجعه هواپیمایی اوکراین کشته شدند، امروز در زندان است و همین امر نیز نشانه‌ای از اتصال تاریخ و مطالبه زندگی در بطن حرکت‌های اجتماعی اخیر است.