حمله سایبری به روزنامه همشهری توسط گروه
حمله سایبری به روزنامه همشهری توسط گروه "عدالت علی"

حمله سایبری به روزنامه همشهری توسط گروه “عدالت علی”

عدالت علی: دوستان سایت همشهری را دیداس کردند برای مهسا امینی

حمله سایبری به روزنامه همشهری توسط گروه “عدالت علی”

بعد از یک حمله سایبری به دو وب‌سایت متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی و روزنامه همشهری، دسترسی به این سایت‌ها با اختلال مواجه شد. گروه “عدالت علی” در حساب کاربری شبکه “اکس” (که سابقاً به نام توییتر شناخته می‌شد) خود اعلام کرد که دلیل اخراج این سایت‌ها از دسترس، حملات “دی‌داس” (DDoS) بوده است.

اختلال در دو وب‌سایت که در ایران میزبانی می‌شوند، در تقریباً ساعت ۱۵:۳۰ روز سه‌شنبه به وقت تهران آغاز شد و حدود ۹۰ دقیقه ادامه داشت.

گروه “عدالت علی” تأکید کرد که “دوستان این گروه” مسئول انجام این حملات هستند. بر اساس اعلام این گروه، دلیل انجام این حملات به وجود آمدن در آستانه سالگرد قتل مهسا امینی برمی‌گردد.

حمله “دی‌داس”

حمله “دی‌داس”، که به آن حمله “منع سرویس توزیع شده” نیز اطلاق می‌شود، به عنوان یکی از ساده‌ترین حملات سایبری در دنیای آنلاین شناخته می‌شود. در این نوع حمله، سرور مقصد با بار اضافه‌ای از درخواست‌ها روبه‌رو می‌شود، که این افزایش درخواست‌ها می‌تواند منجر به اختلال یا از دسترس خارج شدن موقت سرور شود.

این نوع حملات به دلیل ارزان بودن و اثرگذاری آن‌ها، مورد توجه گروه‌های مختلف سایبری قرار گرفته است. برخی از این گروه‌ها، به علاوه به انجام عملیات‌های پیچیده‌تر، از حملات “دی‌داس” نیز استفاده می‌کنند