چرا سایت انتخاب توقیف شد؟
چرا سایت انتخاب توقیف شد؟

در حالی که خبرگزاری فارس از توقیف سایت انتخاب خبر داده، صاحب امتیاز این پایگاه خبری از توقیف سایت خود اظهار بی اطلاعی کرده است.

چرا سایت انتخاب توقیف شد؟

خبرگزاری فارس، روز دوشنبه ۱۳ شهریور ماه نوشت که توقیف سایت انتخاب، به اتهام تخلف از قانون مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته و پرونده آن به مرجع قضایی ارجاع شده است.

مصطفی فقیهی، روزنامه‌نگار و صاحب امتیاز پایگاه خبری انتخاب در گفت‌وگو با شبکه شرق با اشاره به اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس مبنی بر توقیف این رسانه گفت: من هم خبر توقیف سایت انتخاب را از سوی رسانه‌ها شنیدم. به ما فعلا، چیزی به طور رسمی اعلام نشده است.

او درمورد دلایل احتمالی توقیف این رسانه نیز بیان کرد: به ما دلیلی برای توقیف اعلام نکرده‌اند و منتظر اعلام نظر رسمی مقامات ذی‌ربط هستیم.

گزارش فارس مدعی است توقیف انتخاب به دلیل انتشار گزارشی با عنوان “حراج برند ایران” صورت گرفته است.

به نوشته فارس، در این گزارش “مطالبی خارج از حدود قانون و مغایر با منافع ملی و بر علیه سیاست‌های اصولی رژیم ج.ا.ا در سیاست خارجی” منتشر شده و هیات نظارت بر مطبوعات بر اساس تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات رای به توقیف سایت انتخاب داده است.

قابل ذکر است که سایت انتخاب بعد از سرنگونی هواپیمای اوکراینی به وسیله موشک‌های سپاه پاسداران در دی ماه سال ۱۳۹۸ نیز برای مدتی توقیف شده بود.