علی رغم تهدیدهای ایران؛ تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس آغاز شد
علی رغم تهدیدهای ایران؛ تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس آغاز شد

علی رغم تهدیدهای ایران؛ تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس آغاز شد؛ با وجود تهدیدهای قبلی از سوی مقام‌های نظامی ايران در خصوص تخلیه نفت از کشتی “سوئز راجان”، خبرگزاری آسوشیتدپرس، در روز یکشنبه، ۲۹ مرداد، اعلام کرد که تخلیه نفت از این کشتی صورت گرفته است.

علی رغم تهدیدهای ایران؛ تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس آغاز شد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود ذکر کرده است که محموله نفتکش “سوئز راجان”، که مشتبه به حمل نفت خام تحریم‌شده ایران می‌باشد، در حال حاضر در نزدیکی منطقه تگزاس آمریکا تخلیه می‌شود.

با توجه به داده‌های ردیابی کشتی که توسط آسوشیتدپرس بررسی شده، مشخص شده است که کشتی “سوئز راجان” با پرچم جزایر مارشال، در حال انجام عملیات انتقال نفت خود به نفتکش دیگری با نام “ام‌آر یوفرِیتیس” (MR Euphrates) در نزدیکی منطقه گالوستون واقع در فاصله هفتاد کیلومتری جنوب شرقی از مرکز ایالت تگزاس، یعنی شهر هیوستون، مشغول است.

هنوز مقام‌های آمریکایی یا شرکت مالک “سوئز راجان”، که مستقر در لس‌آنجلس واقع شده است، به درخواست‌هایی که توسط آسوشیتدپرس برای توضیح درباره این موضوع ارسال شده‌اند، پاسخ نداده‌اند.

این نفتکش قبلاً ماه‌ها در دریای چین جنوبی، در سواحل شمال شرقی سنگاپور تا سر می‌برد

در فوریه سال گذشته، گروه “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” برای اولین بار، یعنی یک سال و نیم قبل، اعلام کرد که “سوئز راجان” مظنون به بارگیری نفت خام ایران از جزیره خارک در خلیج فارس است.

این نفتکش قبلاً ماه‌ها در دریای چین جنوبی، در سواحل شمال شرقی سنگاپور تا سر می‌برد، اما سپس به طور ناگهانی مسیر خود را به سمت خلیج مکزیک تغییر داد.