افزایش ناگهانی دما و رطوبت: گرمای ۷۰ درجه‌ای جزیره قشم!
افزایش ناگهانی دما و رطوبت: گرمای ۷۰ درجه‌ای جزیره قشم!

افزایش ناگهانی دما و رطوبت: واشنگتن‌پست در گزارشی اخیر، به افزایش گرما و رطوبت در سواحل خلیج فارس پرداخته و تاکید کرده که با ادامه گرمایش زمین، شدت گرما در این مناطق نیز به شدت افزایش خواهد یافت. به عنوان نمونه، دماهای بالای ۷۰ درجه در جزیره قشم و ۶۳ درجه در عسلویه را ثبت کرده است.

افزایش ناگهانی دما و رطوبت: گرمای ۷۰ درجه‌ای جزیره قشم!

در یک گزارش اخیر از واشنگتن‌پست به تاثیرات افزایش گرما و رطوبت در مناطق ساحلی خلیج فارس اشاره شده است. در این گزارش آمده است که با افزایش دما و رطوبت در این مناطق، شاهد اوج گرمایی با دماهای بسیار بالا خواهیم بود.

به عنوان مثال، در جزیره قشم دمایی به ۷۰ درجه و در شهر عسلویه دمایی به ۶۳ درجه سانتیگراد در روز سه‌شنبه اندازه‌گیری شده است. با توجه به این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که با ادامه افزایش گرمای زمین، شدت گرما و آب‌وهوای غیرقابل تحمل در مناطق اطراف خلیج فارس به شدت افزایش یابد.

تداوم گرما و خطر تشدید اشعه فرابنفش در اکثر مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران، در حاشیه اظهارات خود افزود: در روزهای پایانی هفته، در اکثر نقاط کشور، آب و هوای گرم به مدتی ادامه خواهد داشت. وی همچنین به تشدید تابش اشعه فرابنفش در ساعات اوج روز اشاره نمود و از این جهت هشدار داد. او در ادامه افزود: با توجه به ذوب یخچالی در منطقه شمالی دماوند، احتمال وقوع ریزش سنگ نیز وجود دارد.