تراژدی در هرمزگان؛ سه دختر نوجوان جان خود را از دست دادند
تراژدی در هرمزگان؛ سه دختر نوجوان جان خود را از دست دادند

تراژدی در هرمزگان؛ در روز پنج‌شنبه، پنجم مرداد، سازمان هواشناسی ایران هشدار نارنجی برای مناطق جنوب و جنوب شرق کشور صادر کرد و احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها را به اطلاع عموم رساند.

تراژدی در هرمزگان؛ سه دختر نوجوان جان خود را از دست دادند

همزمان با اعلام هشدار نارنجی توسط سازمان هواشناسی ایران، در اثر سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در منطقه‌ای در هرمزگان، سه دختر نوجوان به فاجعه‌باری کشیده شده و جان خود را از دست دادند.

به گفته سازمان هواشناسی، از روز جمعه تا دوشنبه آینده، در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب استان کرمان، شرق و جنوب استان فارس، احتمال رشد ابرهای همرُفتی، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک وجود دارد.

 شش استان کشور، هشدار سطح نارنجی

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران، اعلام کرد که در شش استان کشور، هشدار سطح نارنجی اعلام شده و امدادگران آماده‌باش در این مناطق قرار دارند.

بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات، اعلام کرد که در روز جمعه، ششم مرداد، در مناطق جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد وجود دارد.

با توجه به گفته‌های او، در روز پنج‌شنبه، وضعیت آب و هوا در مناطق زیر به شرح زیر بوده است:

جنوب سیستان و بلوچستان
جنوب کرمان
شمال و شرق هرمزگان
خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی
جنوب شرق فارس

در این مناطق احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد وجود داشته است. به همین دلیل، تدابیر امدادی و نجاتی در این مناطق تحت نظر سازمان هلال احمر ایران قرار دارد تا در صورت لزوم، به مردم این مناطق کمک رسانی شود.