آتنا فرقدانی، در زندان قرچک تحت شکنجه و ضرب و شتم تلاش‌های مسموم کردن قرار گرفت!
آتنا فرقدانی، در زندان قرچک تحت شکنجه و ضرب و شتم تلاش‌های مسموم کردن قرار گرفت!

آتنا فرقدانی، در زندان قرچک تحت شکنجه و ضرب و شتم تلاش‌های مسموم کردن قرار گرفت؛ آتنا فرقدانی، هنرمند نقاش و کاریکاتوریست و زندانى سابق، در حین حبس، اتفاقات ناگواری مانند شکنجه، ضرب و شتم و تلاش برای مسموم کردنش اتفاق افتاده است.

آتنا فرقدانی، در زندان قرچک تحت شکنجه و ضرب و شتم تلاش‌های مسموم کردن قرار گرفت!

آتنا فرقدانی، تحت شکنجه‌ها، ضرب و شتم‌ها و تلاش‌های مسموم کردن قرار گرفته است.

آتنا فرقدانی، در مصاحبه با شبکه ایران اینترنشنال، اعلام کرد که مسئولان زندان قصد داشتند او را با اجبار به خوردن یک ماده ناشناخته، مسموم کنند.

در ادامه گفت‌وگو، آتنا فرقدانی اعلام کرد که پس از گذشت چند روز از زمان مذکور، به دلیل احساس بیماری و ظهور علائمی ناشی از آن، از جمله عدم تعادل، درد استخوان، گیجی و تاری دید، همراه با تذکری از یکی از همبندیانش درباره احتمال مسموم کردن غذایش توسط مسئولین زندان، تصمیم به امتناع از خوردن غذا گرفته است.

در پی ادامه اعتصاب غذای آتنا فرقدانی، ماموران زندان تصمیم به انتقال او به یک اتاق انفرادی بدون سرویس بهداشتی گرفته‌اند. علاوه بر این، او اجازه خروج از اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی عمومی را نیز دریافت نکرده است.

اعتراف اجباری

آتنا فرقدانی در این گفت‌وگو، همچنین اعلام کرد که ماموران زندان تلاش کردند با تهدید و ابزارهای فشار آوری، او را برای اعتراف اجباری در برابر دوربین آماده کنند. با این حال، او با مقاومت و پافشاری مقابله کرده است.

در این مصاحبه آمده است که در تاریخ ۲۶ خرداد، چندین نفر از زندانیان، افسران نگهبان و یک زن با یونیفرم سفید به نام حامد یزدان، با فحاشی و کتک‌کاری، تلاش کردند ماده‌ای ناشناخته به شکل موم‌مانند را وارد دهان آتنا فرقدانی کنند.