جزييات حمله انتظامی با گاز اشک‌آور به تجمع مجروحان جنگ ایران و عراق
جزييات حمله انتظامی با گاز اشک‌آور به تجمع مجروحان جنگ ایران و عراق

جزييات حمله انتظامی با گاز اشک‌آور به تجمع مجروحان جنگ ایران و عراق؛ تعدادی از مجروحان جنگ ایران و عراق، در مقابل ساختمان مرکزی “بنیاد شهید و امور ایثارگران”، با خشونت نیروهای امنیتی و نیروهای انتظامی مواجه شدند. آنها با پرتاب گاز اشک‌آور مورد هجوم قرار گرفتند و چند تن از معترضان بازداشت شدند.

جزييات حمله انتظامی با گاز اشک‌آور به تجمع مجروحان جنگ ایران و عراق

در عین حالی که برخی از مجروحان دوران جنگ اعتراض خود را به عملکرد مقام‌های حکومتی نشان دادند، آنها همچنین تأکید کردند که برای رفع تبعیض نسبت به سایر شهروندان، حقوق کاری باید به جای کمک معیشت در نظر گرفته شود.

در روز شنبه، ۱۷ تیرماه، یک گروه از مصدومان جنگ ایران و عراق، که در ادبیات رسمی جمهوری اسلامی به عنوان “جانباز” شناخته می‌شوند، به اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بی‌توجهی مقامات و نهادهای حکومتی، به خصوص بی‌توجهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمع شدند و در مقابل ساختمان مرکزی این بنیاد در تهران تجمع کردند.

وئديو/ سرکوب مجروحان جنگ ایران و عراق

در تجمع روز شنبه، این گروه از شهروندان اعتراض خود را به “دهک‌بندی جدید” که آنها آن را “ناعادلانه” می‌دانند و قطع یا کاهش کمک معیشت ماهانه خود را دربرمی‌گیرد، بیان کردند. آنها همچنین اعتراض خود را به عدم اجرای قانونی که در چارچوب برنامه ششم توسعه برای همسان‌سازی کمک معیشت ماهانه جانبازان با حداقل حقوق و مزایای کارکنان دولت تصویب شده بود، ابراز کردند.

https://twitter.com/bohlooledivane/status/1677728937584074752?s=20