حمايت مردم زاهدان از توماج صالحی
حمايت مردم زاهدان از توماج صالحی

حمايت مردم زاهدان از توماج صالحی؛ در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، مشاهده می‌شود که در روز جمعه، ۱۶ تیرماه، مردم زاهدان در یک تظاهرات اعتراضی، یک پلاکارد را در حمایت از توماج صالحی و عباس دریس، دو زندانی سیاسی، در دست گرفته‌اند.

حمايت مردم زاهدان از توماج صالحی

روز جمعه، ۱۶ تیرماه، مردم زاهدان در یک تظاهرات اعتراضی، یک پلاکارد را در حمایت از توماج صالحی و عباس دریس، دو زندانی سیاسی، در دست گرفته‌اند.

https://twitter.com/IranIntl/status/1677279933788241920?s=20

اگر در زندان‌ها چیزی خلاف بشر باشد، مطمئناً خلاف شریعت هم است

مولوی عبدالحمید، رهبر پرنفوذ سنی‌های ایران، با اشاره به گزارش اخیر کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد، از مقام‌های ايران خواسته است که درهای زندان‌های ایران، به‌ویژه زندان اوین، را به روی ناظران بین‌المللی باز کنند.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی در سخنرانی هفتگی خود در نمازجمعه زاهدان در روز جمعه، ۱۶ تیرماه، اعلام کرد که در جریان گزارش اخیر کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد قرار گرفته است که به تازگی در نشست شورای حقوق بشر این سازمان قرائت شده است.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی در ارتباط با محتوای گزارش، از جمله شکنجه زندانیان سیاسی، به مقام‌های ايران خطاب کرد و گفت: «اگر در زندان‌ها چیزی خلاف بشر باشد، مطمئناً خلاف شریعت هم است.»