افشای سند خیلی محرمانه: بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرکوب اعتراضات!
افشای سند خیلی محرمانه: بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرکوب اعتراضات!

افشای سند خیلی محرمانه: بر اساس اطلاعاتی که از منابع دولتی فاش شده است، در راستای پاسخگویی به اعتراضات سراسری با عنوان “زن، زندگی، آزادی”، ابراهیم رئیسی درخواستی برای تخصیص حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور کنترل اعتراضات خیابانی و دانشجویان را پذیرفته است.

افشای سند خیلی محرمانه: بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سرکوب اعتراضات!

با توجه به اسناد منتشر شده، به نظر می‌رسد که گروه هکری با نام “قیام تا سرنگونی” موفق شده است به نامه‌نگاری‌های بسیار محرمانه ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه ثارالله تهران نفوذ کند و آنها را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کند.

قرارگاه ثارالله تهران، که تحت فرماندهی کل سپاه پاسداران فعالیت می‌کند، مسئولیت سرکوب هرگونه اعتراضات در نقاط مختلف استان تهران را بر عهده دارد.

با توجه به اسناد منتشر شده، به نظر می‌رسد نامه‌نگاری‌ها که به اوایل آذرماه پارسال برمی‌گردند، در زمانی که ایران همچنان میزبان اعتراضات گسترده علیه حکومت بود، منتشر شده‌اند. این اعتراضات با فوت مهسا امینی در دستگیری توسط نیروهای گشت ارشاد آغاز شده بود.

کمک ضروری برای تامین تجهیزات امنیتی

بر اساس اسناد فاش شده، محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در یک نامه به ابراهیم رئیسی در تاریخ سوم آذرماه ۱۴۰۱، با عنوان “کمک ضروری برای تامین تجهیزات امنیتی”، ذکر کرده است که مبلغ “شش میلیارد دلار” برای سرکوب اعتراضات در برنامه پنج‌ساله هفتم در نظر گرفته شده است.

از اسناد فاش شده به نظر می‌رسد که درخواست محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به ابراهیم رئیسی تغییر کرده است. طبق این اسناد، اولین بخش از مبلغ شش میلیارد دلار در “خوشبینانه‌ترین وضعیت” در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ قرار است به اجرا درآید. بنابراین، محمد باقری درخواست کرده است که به‌طور فوری مبلغ “دست‌کم ۱۰ هزار میلیارد تومان” به منظور “پایان دادن به وضع فعلی” پرداخت شود.