مادر کیان پیرفلک به وزارت اطلاعات احضار شد
مادر کیان پیرفلک به وزارت اطلاعات احضار شد

مادر کیان پیرفلک به وزارت اطلاعات احضار شد؛ سایت حقوق بشری هرانا اعلام کرد که ماه‌منیر مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک که در ایذه در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ کشته‌شده، توسط اداره اطلاعات ایذه استدعا شده است.

مادر کیان پیرفلک به وزارت اطلاعات احضار شد

روز یک‌شنبه ۲۸ خرداد، سایت حقوق بشری هرانا به نقل از یک منبع آگاه، خبر داد که خانم مولایی‌راد، مادر کیان پيرفلک، در یک تماس تلفنی با اداره اطلاعات ایذه تماس گرفته و دقایقی پیش به سمت این نهاد امنیتی رفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حساب کاربری خانم مولایی‌راد در اینستاگرام از دسترس خارج شده است.

گزارش‌هایی قبلی منتشر شده بود که اشاره می‌کردند دستگاه‌های امنیتی پیکر پویا مولایی‌راد، پسرعموی ماه‌منیر مولایی‌راد که در مراسم زادروز کیان در آرامستان به كشته شده بود، تحویل داده‌اند. در این تحویل پیکر، به شرط سکوت ماه‌منیر مولایی‌راد و عدم فعالیت او در فضای مجازی توافق شده است.

در روزهای اخیر، فشار بر خانواده کیان پیرفلک، از جمله سجاد پیرفلک عموی او، افزایش یافته است. روز شنبه ۲۷ خرداد، سجاد پیرفلک بازداشت شده است.

کیان پیرفلک

کیان پیرفلک، که ۹ سال داشت و اهل ایذه بود، در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در این شهر به دست نیروهای حکومتی کشته شد. این اتفاق در پی به رگبار بسته شدن خودروی حامل او و خانواده‌اش رخ داد.