طرز تهیه پاستا با سس بشامل در خانه
طرز تهیه پاستا با سس بشامل در خانه

طرز تهیه پاستا با سس بشامل در خانه؛ پاستا یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایتالیایی در سراسر جهان است. این غذا با استفاده از بشامل، یک نوع آرد سفید، تهیه می‌شود و می‌تواند با انواع مختلف سس‌ها و افزودنی‌ها همراه شود. در این مقاله، به طریق تهیه پاستا با بشامل پرداخته و چند نکته مهم در خصوص تهیه آن را به شما معرفی می‌کنیم

طرز تهیه پاستا با سس بشامل در خانه

مواد لازم:

بشامل: ۳۰۰ گرم
آب: برای جوشاندن بشامل
نمک: به میزان لازم
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
سس پیشتر تهیه شده: به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. در ابتدا بشامل را در آب جوشانده و با نمک شور کنید. در طی این فرآیند، بهتر است بشامل را به صورت مرتب هم بزنید تا از چسبیدن آن به هم جلوگیری شود.

۲. پس از جوشیدن بشامل، آن را در یک دورنگار بریزید و به خوبی آبکشی کنید.

۳. در یک تابه، روغن زیتون را بر روی حرارت ملایم گرم کنید.

۴. بشامل را به تابه اضافه کنید و به مدت ۲-۳ دقیقه آن را بر روی حرارت ملایم با هم بزنید

۵. پس از اینکه بشامل به خوبی با سس ترکیب شد، آن را به سروینگ دلخواه خود بریزید و با پنیر تازه تزیین کنید.

نکات مهم:

قبل از جوشاندن بشامل، بهتر است آن را به صورت مرتب هم بزنید تا از چسبیدن آن به هم جلوگیری شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، توجه به مقدار نمک کافی در آب جوش برای پخت پاستا است. نمک به پاستا کمک می کند تا طعم بهتری داشته باشد و نیز جلوی چسبیدن پاستا را می گیرد. در صورتی که نمک کافی در آب جوش قرار نگیرد، پاستا ممکن است چسبیده و ناقابل خوردن شود.

در پایان، بعد از اینکه پاستا آماده شده است، آن را در دستور غذایی مورد علاقه خود سرو کنید. می توانید از سس تماتو، پنیر پارمزان، پنیر رومی، روغن زیتون و یا هر سس دلخواه دیگر استفاده کنید. همچنین، می توانید با استفاده از سبزیجات مختلفی مانند فلفل دلمه ای، قارچ، پیاز، نعناع و بادمجان به غذای پاستای خود رنگ و طعم بیشتری بدهید.

در نهایت، پاستای سرخ شده با بشامل یکی از غذاهایی است که می توانید با استفاده از تنوع مواد اولیه و رعایت نکات تهیه، غذایی خوشمزه و سالم را در خانه خود تهیه کنید. این غذا را می توانید به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار در میان خانواده و دوستان سرو کنید و لذت ببرید.