اعتراضات کم سابقه دانشجویان در حضور سخنگوی دولت
اعتراضات کم سابقه دانشجویان در حضور سخنگوی دولت

دانشگاه های مختلف ایران روز دوشنبه دوم آبان ماه صحنه اعتراضات دانشجویان علیه حکومت جمهوری اسلامی بود. اعتراضات خیابانی در این روز در تعدادی از شهرها ادامه یافت.

اعتراضات کم سابقه دانشجویان در حضور سخنگوی دولت

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که دانشجویان و پزشکان نظام پزشکی شیراز با سردادن شعار «می جنگیم، می میریم و ایران را پس می‌گیریم» دست به تجمع اعتراضی زدند.

اما این تجمع با حمله نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

ساعاتی پیش از آن دانشگاه خواجه نصیر تهران محل برگزاری جلسه پرسش و پاسخ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی بود که به دلیل اعتراض دانشجویان این جلسه به پایان نرسید.

دانشجویان معترض به حضور آقای بهادری جهرمی در دانشگاه با سردادن شعارهایی همچون «سیستم فاسد نمی‌خوایم، مهمون قاتل نمی‌خوایم»، «سخنگو برو گمشو»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

گسترش اعتراضات دانشجویان

بر اساس گزارش ها، روز دوشنبه، دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد دزفول، دانشگاه شریف، دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان، دانشگاه آزاد واحد غرب تهران، دانشگاه آزاد واحد همدان، علم و صنعت تهران و دانشگاه هنر تبریز هنر صحنه اعتراضات دانشجویی و شعار علیه حاکمیت بود.

 

دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه با برگزاری تجمع در صحن دانشگاه و قرار دادن کفن‌ نمادین شعار «‌کودکان در کفن، غرق خون این وطن» سردادند

دانشجویان دانشگاه همدان نیز صبح روز دوشنبه در اعتراض به کشته شدننگین عبدالملکی که ۲۰ مهرماه بر اثر ضرب و شتم ماموران امنیتی و ضربه باتوم به ناحیه سر جان باخت، تجمع کردند. در خوابگاه دانشگاه رشت نیز شعارهای ضدحکومتی مطرح شد.

دانشجویان دانشگاه علم و صنعت روز سه‌شنبه سوم آبان در محوطه دانشگاه تجمع کردند