فرح پهلوی
فرح پهلوی: مردم ایران خواهان بازگشت پادشاهی هستند و من آماده بازگشت هستم

فرح پهلوی، ملکه سابق ایران، می گوید که مردم ایران “خواهان بازگشت” پادشاهی پهلوی هستند و او نیز “آماده بازگشت” به ایران است.

فرح پهلوی: مردم ایران خواهان بازگشت پادشاهی هستند و من آماده بازگشت هستم

فرح پهلوی این اظهارات را در سفر خود به مصر برای شرکت در مراسم سالروز درگذشت محمدرضا شاه پهلوی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لیبرو» بیان کرد.

وی با اشاره به سردادن شعار «رضاشاه، روحت شاد» در تجمعات اعتراضی سال‌های اخیر در سراسر ایران، گفت: برای من تکان‌دهنده است که بعد از این همه سال و این همه حرفی که علیه ما زده شد و بسیاری از جمله کسانی که در آن زمان علیه ما بودند، از جمله برخی از سیاستمداران خارجی که به هیچ وجه طرفدار ترقی و توسعه ایران نبودند، متوجه خدمات شاه برای کشور ما شده‌اند.

فرح پهلوی ابراز امیدواری کرد که به ایران بازگردد

فرح پهلوی ابراز امیدواری کرد که به ایران بازگردد، اما افزود: مهم ترین مسئله آزادی ایران و آزادی ایرانیان است، اگر روزی بتوانم به کشورم بازگردم این شادی بزرگی برای من خواهد بود.»

وی با اشاره به «فقر مطلق اکثریت مردم ایران»، «بدرفتاری» با زنان و اعتراضات کارگران و معلمان، گفت که «اکثر مردم ایران این حکومت را نمی‌خواهند و بسیاری از جوانان از پادشاهی‌ حمایت می‌کنند. “

ملکه سابق ایران تاکید کرد که «در صورت بازگشت سلطنت به ایران، نور پهلوی، دختر شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد او خواهد بود».

فرح و رضا پهلوی پس از اوج گیری شعارهای حمایتی در خیابان‌ها از آنها، موضع‌گیری علنی خود درباره مسائل ایران را افزایش داده‌اند.