حقوق کارگران
افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران

افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران، شورای عالی کار در ایران با افزایش 39 درصدی دستمزد کارگران ، حقوق اساسی کارگران را 1400 میلیون و 650 هزار تومان اعلام کرد.

افزایش ۳۹ درصدی حقوق کارگران

شورای عالی کار در ایران با افزایش 39 درصدی دستمزد کارگران ، حقوق اساسی کارگران را 1400 میلیون و 650 هزار تومان اعلام کرد.

آنها در جلسه شورای عالی کار علاوه بر افزایش حقوق کارگران ، دستمزد کارگران را به 450 هزار تومان و کمک هزینه مسکن کارگران را به 600 هزار تومان رساندند.

براساس این گزارش ، کمک هزینه مسکن کارگران باید توسط شورای وزیران تأیید شود.

حقوق پایه کارگران در سال گذشته یک میلیون و 912 هزار تومان بود

حقوق پایه کارگران در سال گذشته یک میلیون و 912 هزار تومان بود.

در جلسه شورای عالی کار “پایه سنوات برای کارگران قرارداد موقت و دائم مشمول قانون کار که سابقه آنها از یک سال بیشتر است ، 140 هزار تومان بود و حقوق کودکان 345 هزار تومان تعریف شد”.

این میزان دستمزد کارگران در حالی تصویب شد که فعالان حقوق کارگران طی روزهای گذشته خاطرنشان کردند که خط فقر برای یک خانواده چهار نفره در تهران به 10 میلیون تومان رسیده است، خواستار افزایش متناسب دستمزد کارگران شده بودند.

در همین راستا ، برخی از اتحادیه های کارگری پیش از این با صدور بیانیه هایی خواستار تعیین 12 میلیون تومان به عنوان حداقل دستمزد ماهانه کارگران در سال 1400 شده بودند.

کارگران و بازنشستگان در اعتراض به حقوق و معاش خود در روزهای اخیر تجمع های زیادی ترتیب دادند که برخی از آنها با ضرب فیزیکی پلیس و بازداشت موقت معترضان همراه بود.