یک روز پس از حمله حوثی‌ها: ورود کشتی آمریکایی حامل غله به بندر عدن
یک روز پس از حمله حوثی‌ها: ورود کشتی آمریکایی حامل غله به بندر عدن

یک روز پس از حمله حوثی‌ها: ورود کشتی آمریکایی حامل غله به بندر عدن؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، کشتی بار “سی چمپین” که حامل غله است، یک روز پس از آنکه هدف حمله موشکی حوثی‌های مورد حمایت ایران قرار گرفت، در شامگاه سه‌شنبه اول اسفند وارد بندر عدن شد.

یک روز پس از حمله حوثی‌ها: ورود کشتی آمریکایی حامل غله به بندر عدن

در همین حال، فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، جزئیات دیگری درباره این کشتی را ارائه کرد.

به گفته سنتکام، این کشتی فله‌بر که متعلق به آمریکا است و دارای پرچم یونان می‌باشد، ظهر دوشنبه توسط حوثی‌های مورد حمایت ایران، با دو موشک هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از موشک‌ها در نزدیکی کشتی منفجر شد و آسیب جزئی به آن وارد کرد، اما این فله‌بر توانست ادامه مسیر خود را بدون مشکل ادامه دهد.

۱۱ بار کمک‌های بشردوستانه به یمن

سنتکام با بیان اینکه این کشتی طی پنج سال گذشته ۱۱ بار کمک‌های بشردوستانه به یمن را ارسال کرده است، تاکید کرد که حدود ۸۰ درصد جمعیت یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و تهاجم حوثی‌ها نیازهای این مردم را بیشتر کرده و واردات این اقلام را هم در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کشتی که حامل ۹ هزار و ۲۲۹ تُن ذرت از مبدا آرژانتین بود، ابتدا بخشی از محموله‌اش را در بندر عدن تخلیه کرد و سپس در مسیر بندر حدیده بود که هدف حمله قرار گرفت.