گفتگوی تکان دهنده: نخستین مصاحبه علنی با همسر ابوبکر البغدادی
گفتگوی تکان دهنده: نخستین مصاحبه علنی با همسر ابوبکر البغدادی

گفتگوی تکان دهنده: نخستین مصاحبه علنی با همسر ابوبکر البغدادی؛ در اولین ظهور علنی پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی»، رهبر گروه تروریستی داعش، همسر اول او با شبکه تلویزیونی سعودی «الحدث» گفت‌وگو کرد و به جزئیاتی از زندگی شخصی و سازمانی او پرداخت. این گفت‌وگو شامل توضیحاتی درباره رازهای زندگی و آخرین روزهای حیات البغدادی بود.

گفتگوی تکان دهنده: نخستین مصاحبه علنی با همسر ابوبکر البغدادی

اسماء گفت که شوهرش قبل از اینکه نیروهای آمریکایی او را دستگیر کنند، مدرک فوق لیسانس گرفت و فردی برونگرا بود و سپس شخصیت و افکارش تغییر کرد.

در مصاحبه، “اسما محمد” اظهار کرد که ابوبکر البغدادی پس از به‌دست گرفتن مسئولیت داعش، به غرور فرو رفت. او اظهار کرد که تا قبل از خطبه مشهور البغدادی در مسجد جامع موصل، از انتخاب او به عنوان خلیفه داعش آگاه نبوده است. او همچنین افزود که البغدادی آرزو داشت که خلافت اش به شهر رم برسد.

“اسما محمد” تصریح کرد که نیروهای آمریکایی در هنگام تعقیب البغدادی، به خانه او حمله کرده و برادر بزرگ او را بازداشت کردند. او افزود که شرایط داعش پس از کشته شدن “ابو سیاف” در سال ۲۰۱۵ بسیار فاجعه‌بار شد. البغدادی با توجه به این شرایط، با تعداد محافظان کمتری حرکت می‌کرد تا توجه مخاطبان را به خود جلب نکند.

البغدادی با کمربند انفجاری خود را منفجر کرد

اسماء افزود: ما در حبس خانگی زندگی می کردیم و از بیرون رفتن ممنوع بودیم، اسماء می گوید که به او و سایر همسرانش پیشنهاد داده بود که کمربند انفجاری ببندند و خود را منفجر کنند، اما آنها نپذیرفتند، البغدادی با کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.