گسترش و تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان
گسترش و تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان

گسترش و تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اعلام کرد که آتش‌سوزی در جنگل‌های سه روستای گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد همچنان ادامه دارد.

گسترش و تداوم آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اعلام کرد که آتش‌سوزی در جنگل‌های سه روستای گماره‌لنگ، دره‌وران و آسن‌آباد همچنان ادامه دارد.

در روز جمعه، ۱۳ مردادماه، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند که نمایانگر ادامه‌ی آتش‌سوزی و گسترش آن در مناطق جنگلی روستای گومارەلەنگ، دەرەوەران و ئاسنەوە، مناطق تابع شهرستان مریوان در استان کردستان، می‌باشند.

گزارش‌های خبرگزاری ایرنا نشان داده که به دلیل واقع شدن این مناطق در محدوده مرزی و احتمال وجود مین‌ها، عملیات اطفای آتش با استفاده از بالگردها به صورت هوایی اجرا می‌شود.

در این منطقه خطرات مهمات (مین) عمل‌نشده و باقی‌مانده زمان جنگ نیز وجود دارد

با نارسایی بسیار زیاد وسعت آتش‌سوزی در این منطقه، وضعیت منطقه نیز به عنوان یک منطقه کوهستانی، شیب‌دار و پر از موانع سخت ترد شده است.

در این منطقه، خطرات مربوط به مهمات ناکارآمد (مین) که هنوز از دوران جنگ باقی مانده‌اند، به وضوح حاضر هستند. امروز، چندین انفجار اتفاق افتاده است و علاوه بر آب و هوای بسیار گرم، منطقه از نظر امنیتی نیز به‌طور قابل توجه‌ای ناامن است.