گزارش شوكه كننده از رونق فروش لباس‌های سطل زباله در ایران!
گزارش شوكه كننده از رونق فروش لباس‌های سطل زباله در ایران!

گزارش شوكه كننده از رونق فروش لباس‌های سطل زباله در ایران؛ روزنامه شرق گزارش هایی از رونق بازار فروش لباس های شخصی کهنه ایرانی، دستِ دوم و دزدی توسط شهروندان برای تامین مخارج زندگی خود منتشر کرد.

گزارش شوكه كننده از رونق فروش لباس‌های سطل زباله در ایران!

در همین راستا این روزنامه گزارش میدانی از بازار عمده فروشی لباس کهنه و دست دوم در خیابان مولوی تهران تهیه و روز شنبه ۳ دی ماه منتشر کرد.

شرق در گزارش خود به این موضوع اشاره کرد که با توجه به جهش قیمت دلار، خرید لباس های خارجی مستعمل که در ایران به «تاناکورا» معروف است برای بسیاری از مردم مشکل شده است، به همین دلیل برخی از شهروندان به خرید و فروش لباس های دست دوم کهنه روی آورده اند که امروزه خرده فروشی های این گونه لباس ها در پیاده روها، صندوق عقب خودروهای ایستاده در حاشیه خیابان و خطوط مترو به چشم می خورد.

برخی لباس‌های موجود در این بساط‌ها از طناب‌های رخت خانه‌ها به سرقت رفته است.

بر اساس این گزارش، لباس‌های موجود در این بساط‌ها یا از فقرا به قیمت ارزان خریداری شده و یا از سطل‌های زباله آمده‌، بعضی هم از «دیوار مهربانی» جمع‌آوری و برخی دیگر نیز از طناب‌های رخت خانه‌ها به سرقت رفته است.

روزنامه شرق در گزارشی بیستم آذرماه از افزایش درخواست مبادله لوازم مستعمل مانند لباس، کفش، جاروبرقی، بخاری با مرغ، روغن، برنج یا حبوبات در سایت ها و اپلیکیشن های معاملات لوازم خانگی و شخصی خبر داد.