نفجار نطنز
گزارش امنیتی: عامل انفجار نطنز شناسایی شد

گزارش امنیتی: عامل انفجار نطنز شناسایی شد، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 28 فروردین در یک گزارش امنیتی ادعا کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی شخصی به نام “رضا کریمی” را به عنوان عامل انفجار اخیر در سایت هسته ای نطنز شناسایی کرده اند.

عامل انفجار نطنز شناسایی شد

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 28 فروردین در یک گزارش امنیتی ادعا کرد که دستگاه‌های اطلاعاتی شخصی به نام “رضا کریمی” را به عنوان عامل انفجار اخیر در سایت هسته ای نطنز شناسایی کرده اند.

در گزارشی که شنبه صداوسیمای حکومت ایران روز شنبه، ‌۲۸ فروردین پخش كرد ، علاوه بر انتشار عکسی از متهم ، نام وی نیز منتشر شد: این فرد ، رضا كریمی ، 43 ساله ، متولد كاشان معرفی شده که به زبان انگلیسی هم آشنایی دارد.

عامل انفجار نطنزبه خارج گریخت

این گزارش به نقل از مقامات امنیتی وزارت اطلاعات ایران با انتشار تصویری از متهم بيان كرد که کریمی قبل از حادثه از کشور گریخته و اقدامات لازم برای دستگیری وی و بازگرداندن وی به ايران از مسیرهای قانونی در حال انجام است.

پیش از این ، برخی از مقامات دولت ایران در واکنش به حادثه سایت هسته ای نطنز از “حفره امنیتی” صحبت کرده بودند.

امیرحسین قاضی زاده ، نایب رئیس پارلمان ایران ، در بیانیه ای تأیید کرد که باید مشخص شود حفره امنیتی کجاست که برای چندمین بار در نطنز چنین اتفاقی رخ داده است

محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران ، روز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری مهر ، که خلاصه آن قبلاً منتشر شده بود، اظهار داشت: این کشور به طور گسترده یک آلودگی امنیتی پیدا کرده است. به عنوان مثال ، در کمتر از یک سال سه حادثه امنیتی رخ داده است ؛ “دو انفجار و یک ترور”.