کنسرت علیرضا قربانی به خاطر منع حضور نوازنده‌های زن لغو شد
کنسرت علیرضا قربانی به خاطر منع حضور نوازنده‌های زن لغو شد

رسانه‌ها در خبری از لغو کنسرت توسط علیرضا قربانی، خواننده نامدار ایران به‌دلیل عدم اجازه ساز زدن به نوازنده‌های خانم در اصفهان خبر داد.

کنسرت علیرضا قربانی به خاطر منع حضور نوازنده‌های زن لغو شد

این خواننده معروف ایران که در حال برگزاری یک تور کنسرت در شهرهای ایران است، با انتشار متنی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود، با اشاره به تلاش و پیگیری‌های خارج از تصور تیم اجرایی برای برگزاری کنسرت در شهر اصفهان، از صادر نشدن مجوز برای این کنسرت خبر داد.

او همچنین در‌ این‌ مورد نوشت: شرح سختی و مشکلات و پیچیدگی‌های پیش‌ روی این مسیر در این مقال نمی‌گنجد.

این عدم صدور مجوز برای برگزاری کنسرت در اصفهان، در‌حالی است که طی ماه‌های گذشته و با شروع تور کنسرت این خواننده از ماه اردیبهشت ۱۴۰۲ در گرگان، تمامی نوازندگان زن این گروه در شهرهای رشت، تبریز و بعد‌تر در خرداد در شهر شیراز و در مهر در شهر یزد، به روی صحنه رفته بودند.

برخورد سلیقه‌ای مسؤولین در شهرهای مختلف، خصوصا در مشهد برای برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر و موسیقی، یکی از بزرگترین معضلات هنرمندان است.

نام وزارت فرهنگ و ارشاد تغییر می‌شود؟

لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان در‌ حالی صورت می‌گیرد که در هفته اول مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه دولت مدعی شده بود که برای برگزاری کنسرت در هیچ استانی مشکل نداریم.

در ماه‌های گذشته، اخباری مبنی‌ بر تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر شد که محمدمهدی اسماعیلی در‌ این‌ باره گفته بود:از ابتدای مسوولیتم در وزارتخانه، مقام معظم رهبری بازآرایی رسانه‌ای و تغییرات انقلابی ساختار فرهنگی را از ما مطالبه کردند و ما هم لبیک گفتیم.

اسماعیلی همچنین عنوان کرده بود “امیدواریم این وزارتخانه با این تغییرات، ماموریت اصلی خود در پاسداشت فرهنگ و هنر کشور را به‌ خوبی انجام دهد”.